ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
‏לאחר שיגור 260 רקטות אתמול

צה"ל: הגי'אהד נוקם והוא עשוי לירות יותר היום

‏לאחר שיגור 260 רקטות, הג'יהאד האיסלאמי מתכוון לירות כפי שירה אתמול, כך מעריכים בצה"ל

צה"ל: הגי'אהד נוקם והוא עשוי לירות יותר היום
אנשי חמאס עם רקטה בעזה צילום: עבאד רחים קאנטיב, פלאש 90

מבחינת הג'יהאד האיסלאמי, הנקמה על חיסול הבכיר טהא אבו אל-עטא ואשתו, עדיין לא הגיעה והם מתכוונים להמשיך בירי לעבר ישראל. "הוא מתכוון להמשיך לירות על שטחנו בדומה למה שהיה אתמול, אולם ההיקפים והמקומות לא בהכרח יהיו זהים" מסביר הבוקר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן.

הג'יהאד מנהל את משק הרקטות שלו למשך מספר ימי קרב, ומתנהל בכלכלת חימושים. לדברי תא"ל זילברמן, ארגון הטרור חמאס לא מוערב עד כה בשיגורי הרקטות, אולם זה עניין שברירי. "אין נפגעים של חמאס, כ-10 מחבלים הרוגים וההשערה שלנו היא שרובם ככולם הם אנשי הג'יהאד האיסלאמי".

"לא נתקוף בלב העיר מבנים של 5-6 קומות" מבהיר דובר צה"ל ואומר כי הם נמנעים מלתקוף בלב האוכלוסיה. "תוקפים רק את הג'יהאד האיסלאמי כי במידה והמון בלתי מעורבים יפצעו זה יכניס את חמאס למערכה".

בצה"ל מתגברים כוחות על בסיס חיילי סדיר בעיקר, בהיקף יחסית נמוך, ולדברי תא"ל זילברמן צה"ל פועל בצורה חכמה כדי למנוע אפשרות לצליפה על חיילים או ירי נגד טנקים.

"מנהלת המטרות המטכ"לית שהוקמה בגלילות בחודשים האחרונים עובדת במרץ, יש בנק מטרות עשיר" הוא אומר. "תקפנו עשרות מטרות עד כה, מכינים את כל האפשרויות".

עם זאת, לדבריו התמרון לא מרחף ברקע הדברים, "לא הזזנו חטיבות, יש תגבור נקודתי מאוד". מה עם סיום המתיחות והלחימה? לדבריו נעזרים בתיווך המצרי בכדי לסיים את האירוע.

צה"ל ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד