י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעון החול הפוליטי אוזל

שבוע אחרון לניסיונות של גנץ להקים קואליציה

שעון החול הפוליטי אוזל: לגנץ נותר שבוע אחרון להרכיב ממשלה • חילוקים בקוקפיט של כחול לבן מאיימים לגדוע את רצונו של גנץ להקים ממשלת אחדות

שבוע אחרון לניסיונות של גנץ להקים קואליציה
גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע ההסלמה הנמשכת בדרום הארץ, שעון החול הפוליטי הולך ואוזל ובכחול לבן נכנסים לישורת האחרונה. לגנץ נותר שבוע בלבד כדי לממש את המנדט שקיבל מהנשיא.

על פי דיווחים שונים, הבוקר (רביעי) חלה התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן באשר להקמת ממשלת אחדות. שלושה מחברי הקוקפיט מסכימים לקבל את מתווה הנשיא, אולם יאיר לפיד עדיין מתנגד. בנוסף, קיימים גם חילוקי דעות על מועד הנבצרות - האם נתניהו יצא לנבצרות בעת הגשת כתב אישום, או שמא רק כשייפתח הדיון בבית המשפט.

אתמול העריכו במערכת הפוליטית כי הסיכוי שגנץ יקים ממשלת אחדות - קטן. לאחר שאמש השתתפו חלק מחברי הרשימה המשותפת, כסיף וסולימאן, בהפגנה נגד פעולת צה"ל וכנגד בני גנץ, וכינו את החיסול "רצח מתוכנן".

כך אן כך, בני גנץ הודיע כבר אתמול כי למרות ההסלמה שנמשכת גם היום, "לא יהיו לכך השלכות פוליטיות".

כזכור, פגישה שהייתה אמורה להתקיים בינו לבין יו״ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן, נדחתה להיום. במהלך הפגישה ינסה להבין ליברמן האם כחול לבן יקבלו את מתווה הנשיא. אחרת הוא יתמוך בצד השני, כפי שהבהיר באולטימטום שהציג במוצאי השבת.

בנוסף, ליברמן צפוי לפגוש היום את נשיא המדינה. ההערכה היא כי הוא לא יתערב פוליטית, אך יקרא שוב להימנע מהליכה לבחירות שלישיות.

בני גנץ בנימין נתניהו קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד