כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מופע של אגו נפוח

הנוקאאוט שעשה השר אוחנה לתקשורת

הופעה מצוינת של שר המשפטים בחדשות 13: נראה שברק רביד, אביעד גליקמן ושות׳ - עושים הכל כדי להצדיק את התדמית הגרועה שדבקה בהם • טור ביקורת עיתונות

הנוקאאוט שעשה השר אוחנה לתקשורת
הופעה מצוינת. השר אוחנה צילום: פלאש 90

בשיא הסבב של הטילים ובזמן שעשרות אלפי ילדים נגררים שוב ושוב למקלטים וחיים תחת חרדה מתמדת, מה שהיה חשוב לתקשורת, שהזמינה את שר המשפטים וחבר הקבינט אמיר אוחנה כדי שיאמר כמה מילים מרגיעות לציבור הישראלי באשר למצב הביטחוני, זה - איך לא - בנימין נתניהו וחקירותיו. בסוף, הרי, כל הנחלים מובילים אל הנהר הגדול.

למרות העיסוק בסוגיה השולית, אוחנה השיב לשאלה בצורה עניינית וטען כי לא הפר את הצו; טענה שבהחלט אפשר לחלוק עליה. אבל כשהמגישה טלי מורנו, כמו גם הכתב שלצדה ברק רביד, לא הרפו ובחרו להמשיך לעסוק בשאלה באובססיביות, תוך הטלת ספק במהימנותו כחבר קבינט והצגת השאלה "מזווית ביטחונית" משל התשובה אליה תביא מזור לתושבי הדרום - אוחנה בחר להתעלם ולהתמקד במה שחשוב באמת.

היה זה מופע מביש של אטימות ואגו נפוח, שבעיקר לימד על הבועה התקשורתית המופרכת שבה חיים אותם "כתבים". תזכורת נוספת עד כמה חשוב לחלקים נרחבים בתקשורת המיינסטרים לדברר את הפרקליטות, כמו גם את עד המדינה ניר חפץ. גם בעתות חירום. שהרי לזו וגם לזה אינטרס משותף: הפלת נתניהו.

מה שיותר מדהים, זה שלאחר מכן כתב נוסף של הערוץ, אביעד גליקמן, המוכר יותר בתיאורו כדובר הראשי של הפרקליטות, חש צורך להחמיא למורנו ורביד, וסיכם: "הופעה אומללה של שר המשפטים אוחנה, מול טלי מורנו וברק רביד - התותחים שלא מרפים". נו, בשביל מה הם עשו זאת אם לא בשביל לקבל מחיאות כפיים מהברנז'ה.

"הופעה אומללה". הציוץ הבועתי של גליקמן. קרדיט: טוויטר

ייאמר ברורות: דבריו של אוחנה מעל בימת הכנסת לא היו במקום והוא ספג ביקורת עזה גם מימין. אבל כשהמגישים הפכו את זה למתקפה אישית וניצלו את מצב החירום כדי לתקוף אותו ואת נתניהו, הם רק הוציאו את הארס מהביקורת והגבירו את התמיכה של הציבור בשר. ומנגד, באפקט הבומרנג, חיזקו את התדמית הגרועה שדבקה בהם.

איך אמר אוחנה לרביד: "הציבור הישראלי מאמין בי הרבה יותר מאשר בך". אמר וצדק.

---

צפו בהופעה של אוחנה אמש

מתוך השידור החי בערוץ 13

אמיר אוחנה ברק רביד ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד