י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
20 הרוגים ו-50 פצועים בעזה

צה"ל תקף מפעל לייצור ראשי קרב לרקטות ואת מפקדת חאן יונס

20 הרוגים ו-50 פצועים ברצועת עזה, מרביתם נהרגו בסיכולים ממוקדים • צה"ל: תקפנו מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום הרצועה, את מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד, ומחסן אמצעי לחימה בביתו של פעיל במערך הרקטות של הארגון

צה"ל תקף מפעל לייצור ראשי קרב לרקטות ואת מפקדת חאן יונס
חיסול ממוקד ברצועת עזה צילום: רשתות חברתיות

בגל התקיפות הבוקר ברצועת עזה, נועד בעיקר לשתי מטרות מרכזיות, מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה, ומפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי בביתו של פעיל במערך הרקטות.

לפני זמן קצר (רביעי) הסתיימה תקיפה נוספת של יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה על-ידי כלי טיס של צה"ל. בגל תקיפות זה הגביר צה"ל את קצב תקיפותיו וסוג המטרות. במהלך התקיפה הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות טווח.



מערך ייצור הרקטות הוא מערך פנימי עליו ארגון הטרור מסתמך לחידוש ותחזוקת מלאי הרקטות שברשותו. המערך מורכב ממספר אתרים ברחבי הרצועה, כל אחד מהם אמון על אחד או יותר מהתהליכים הנדרשים לייצור רקטות: ייצור חומרי הגלם הרקטיים, חריטה על ברזל הרכיבים, מחשוב ואלקטרוניקה והרכבה סופית. הג'יהאד האסלאמי משקיע בתשתיות ובמשאבים במערך הייצור, שנחשב מערך מכריע להתעצמות יכולות הארגון.



כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי המשמש גם לאחסון אמצעי לחימה.

במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו כן, מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי המשמש גם כמחסן אמל"ח.

בהאא אבו אל-עטא רצועת עזה חיסול ממוקד ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד