י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך נערכים לחורף מבחינת איטום הבית

חורף חם ונעים • איך נערכים לחורף מבחינת איטום הבית? הנה הטיפים החשובים של מומחי בי ג'י בונד כדי שתישארו יבשים

כך נערכים לחורף מבחינת איטום הבית
איטום גגות צילום: BG Bond

החורף כבר הראה אותות ראשונים וחשוב לוודא שהמבנה מוכן לקראת העונה הגשומה. לכן ליקטנו עבורכם את הטיפים החשובים של מומחי בי ג'י בונד ובראשם אושר חזן וד"ר גרגורי מושייב, טכנולוג ראשי ומנהל מעבדת חומרי בניין בחברת "בי ג'י (ישראל) טכנולוגיות".

מתי לאטום?

כדאי להתחיל במלאכת האיטום הרבה לפני שטיפת הגשם הראשונה ירדה מהשמיים, עדיף בחודשי הקיץ, יולי-אוגוסט. ככל שנקדים לאטום היטב, עם חומרים איכותיים ועבודה מקצועית, כך נגיע מוכנים לחורף.

טיפ מנצח: איטום של משטחים רטובים בחורף תפגע באיכות החומר וביכולתו לאטום.

הכנות לפני איטום?

רוב בעיות האיטום נגרמות מליקויי בנייה והתיישנות החומר בגגות או דרך פתחים בחלונות, הרבה פעמים מרזב וניקוז סתוםאו אוסף של עלים או לכלוך כמו ניירות ושקיות יכולים לגרום לסתימה והיווצרות "שלוליות" גדולות. לכן, מומלץ לפני שמגיעים הגשמים הראשונים (גם בשגרה) לנקות את כל הלכלוך שעלול ליצור שלוליות, לבדוק היטב אזורים בעייתיים כמו מנועים של מזגנים, דודי שמש וכו' היושבים ישירות על האיטום, מומלץ שלא יבואו במגע ישיר על הגג, אלא שיהיו מורמים בצורה תקנית.

רשת סינון תקינה למרזב חשובה מאוד ואם אינה תקינה - כדאי להחליפה.

בעיית איטום בגג או בחלון שלא טופלה עד החורף תגרום לגשם לחדור ולהישאר בתוך הקירות ומשם הדרך להתפתחות רטיבות ועובש קצרה ולא נעימה. המים שנלכדים הופכים למעשה לאדים שיוצרים לחץ על תשתית מה שגורם להיפרדות של שכבת הטיח מהתשתית (שכבת הבסיס) ובכך לשורה של ליקויים כמו סדקים וקילופים של הטיח.

איטום קיים?

יש לבדוק מהו סוג האיטום הקיים בגג– יריעת ביטומן, ציפוי זפת, אקרילי או פוליאוריטן –

חשוב לדעת כי איטום בזפת בגגות דורש תחזוקה שוטפת מכיוון שהוא בצבע שחור וקולט חום רב שפוגע באיטום לאורך זמן. כדי למנוע זאת חשוב לתחזק ולהלבין אותו בתדירות גבוהה, אם הוא לא מתוחזק נכון עלולה להיווצר בעיית איטום בחורף ועומס חום במבנה בקיץ. אם אתם מעדיפים תחזוקה קלה יותר, אפשר לבחור בחומר איטום והלבנה אקרילי כמו ביג'י גג משוריין או BG GLU.

טיפ מנצח: כאשר האיטום הקיים הוא אקרילי או פוליאוריטן ורוצים לחדשו, נדרש לחדש את האיטום הקיים עם אותו סוג חומר.

ומה לגבי הקירות?

אחרי שטיפלתם בגג תפנו לטיפול בקירות כי הבית הוא מכלול שלם. נקודות החולשה בכל מבנה הם החיבורים, הפינות והסדקים אם כבר יש כאלו. בבתים משותפים שבהם אין גישה לסדקים אין מנוס אלא להגיע אליהם מבחוץ באמצעות חברות סנפלינג מתמחות. מומלץ לאטום את הסדקים והתפרים בחומרים כמו: בי ג'י אקרילית 201 ,40BG SUPER ,PU

איטום פתחי החלונות?

בעיות רטיבות יכולות להיווצר מפגמים או בעיות בחלונות. במקרים כגון אלו, יש לבצע את התיקונים ישירות בהם או בחיבורים של הפתחים למבנה. יש לאטום היטב באמצעות סיליקון ביג'י 103 ניטרלי בהיקף הפתח כך שבין המשקוף והקיר לא ייווצרו פתחים, גם לא הקטנים ביותר, שיאפשרו חדירת מים. חשוב להקפיד על איטום מלא במקומות שבהם יש ברגים וחיבורים במסגרת החלון. פתחי ניקוז במשקופי החלון חשובים מכיוון שהם מאפשרים מעבר מים החוצה, אם נאסף גשם, נדרש שיפוע נכון של אדן החלון – בכדי שהמים יזרמו כלפי מטה.

 איך מבצעים?

אפשר לבד ואפשר בעזרת בעל מקצוע, תלוי בגודל הבית, בבעיות וביכולות האישיות. נוכל להרגיע ולומר שרוב המוצרים של בי ג'י בונד מיועדים ליישום קל ונוח. אם בכל זאת תבחרו באיש מקצוע, דעו שבקיץ המחיר יהיה ידידותי יותר מאשר בחורף או אפילו בסתיו, כשבעל המקצוע עמוס בקריאות חירום.

 איך בוחרים חומר מתאים לאיטום?

BG Bond מציעה נבחרת של מוצרי איטום מובילים ועובדת בימים אלו על פיתוח של מוצר חדשני ואיכותי במיוחד שייכנס בעתיד הקרוב לתחום חומרי האיטום בארץ ובעולם.

בשלב זה אפשר לבחור בין:

BG GLU - הציפוי האקרילי, הגמיש והמאוד חזק של בי ג'י בונד. מגשר על סדקים דינאמיים שאוטם את הגג וגם צובע אותו בגוון לבן עמיד UV המסייע להפחתת ספיגת קרני השמש בקיץ, ובכך מפחית את עומסי החום במבנה. בי ג'י גלו מיועד לאיטום באיכות וברמה גבוהה בגגות שטוחים, גגות רעפים וגגות אסבסט בעלי שיפועים בתחום התקין. זמין בגווני לבן, טרקוטה, אפור ואדום.

BG גג משוריין ציפוי אקרילי גמיש, מחוזק בסיבים לאיטום והלבנת גגות: בטון, ביטומן, אספלט, עץ, פח ללא צבע ולוחות אסבסט.

בנוסף קיימת נבחרת הסיליקונים והמסטיקים של BG Bond המשמשת לאיטום סביב פתחים, סדקים וחריצים:

BG SUPER – מושלם לאיטום והדבקה בחוזק רב, בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ניטרלי, אינו מכתים ואינו פוגע במתכות.

BG PU40 – מסטיק פוליאוריטני לאיטום ומילוי תפרים, סתימת חורים וסדקים.

BG 103 – סיליקון נטרלי לאיטום והדבקה שאינו מכתים ואינו תוקף מתכות.

BG 203 – מסטיק אקרילי סופר גמיש לאיטום ומילוי מרווחים שונים.

 טיפ מנצח: לא להתקמצן על חומרים איכותיים! השוני במחירים שבין הסיליקון הזול ליקר הוא בטל בשישים, אך הפעולה שהם יעשו שונה לגמרי. זהו מקרה קלאסי של מה שזול יעלה ביוקר בהמשך...

 חורף חם ויבש, מאיתנו ב-BG Bond, למידע נוסף: www.b-gtech.com

איטום גגות חורף בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד