י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אמצע הלילה. בית שמש. יעקב הצלם מדביק מודעות • שבכל הלילות, חלק ג'

ביום הוא ה-צלם של בית שמש, ובלילה מתפרנס יעקב לדרמן מהדבקת מודעות • השיטה, מסתבר, פשוטה מאד: כל הרוצה, יטול דלי, מודעות, מים וקמח - ויהפוך למדביק • אבל לא כל אחד יכול להדריך בסמטאות העיר הסוערת: כאן הוסר שלט 'מדיר נשים', ושם נערכה ההפגנה הראשונה • הצטרפנו אליו

אמצע הלילה. בית שמש. יעקב הצלם מדביק מודעות •  שבכל הלילות, חלק ג'



יעקב לדרמן הוא ה-צלם של בית שמש בימיה התקשורתיים לטוב ולמוטב. מאירועי החצרות ועד היריקה המפורסמת - הוא שם כדי לתעד.

ציפור קטנה לחשה לי ש'בין הסדרים', דהיינו בשעות הלילה המאוחרות, משמש לדרמן בתחזוק גדרות העיר בית שמש באמצעות הדבקת מודעות.

התייצבנו בזירה.

הדבק של יעקב כשר לפסח בהשגחת הבד"צ, ללא חשש קטניות. דבק הינו תמהיל מחושב של קמח תפו"א עם מי ברז שלא נשאבו לילה לפני. הוא נפרד מילדיו לשלום - ואנחנו בדרך.

נכנסים לרכב. יעקב מעניק את הכבוד הראוי לציוד הצילום. המצלמות מוכנסות לתיקים יחודיים ועל הספסל האחורי נערמים 6 סוגי מודעות.

אצבעו של נחומי צמודה למצלמה, אבל הפעם הוא המצולם, באמצעות צלם 'בחדרי חרדים'.

ברחובות עדיין שיירות מצויות, ימים של ערב חג בשילוב שמחות בר מצוה. לדרמן עוצר את רכבו סמוך לתחנת האוטובוס. לבושי החלאטים ותושבים אחרים מקדמים את פניו בחיוך וברכת שלום. כי לדרמן למד את השיטה - 'רצוי לרוב אחיו'.

כך עובדת השיטה

"בית שמש היא לא בני ברק", הוא מסביר תוך כדי ההדבקה. "מי שרוצה, לוקח דלי, מים וקמח והופך למדביק. הוא ידביק על מודעות שהודבקו לפני שעה, יכסה 10 קירות ב 15 מודעות ויחזור אל שולחיו 'שלום עלי נפשי'. בעיר שהכיסוי המלא שלה הוא 200 מודעות מכל סוג ואין סדר בהדבקה, זו עבודה אינסופית של בדיקה לראות מי המדביק התורן שבחר לכסות את המודעות שהדבקת לפני שעה קלה".

המדביקים שכבר השתלבו בנוף הבית שמשי, מכירים את אזורי ההדבקה ומבחינים במודעה שזה מקרוב הגיעה ולא יכסו אותה. אבל המדביק הבני ברקי המזדמן שמגיע לשכונה, עוצר את רכבו ליד לוח המודעות הראשון, מכסה את הקיר ב-30 העתקים מהמודעה שבאמתחתו וחוזר לביתו לא לפני שהשמועה חולפת בין המדביקים וקיר המודעות מתרענן בשלל מודעות טריות.

ה'מלחמה' הקשה היא בערבי חג ובמיוחד בערב שבת הגדול. התחרות בין בתי הכנסת על גודל המודעה ומיקומה העמיסו עבודה שתעניק את חויית 'כאילו הוא יצא ממצרים' בגירסה המשודרגת.

מרמה א' הגענו לקריה החרדית שבתוך העיר וגם לרמה ב'.

במסלול שתוכנן בקפידה, עובר לדרמן בין הסמטאות וליד כל מקום מפגש לציבור, ממש כמו מדריך סיורים, הוא מפרט: כאן הוסר השלט 'מדיר הנשים', 'כאן היתה ההפגנה הראשונה' 'כאן קניון המריבה' ו'כאן צמחה לה שכונה'.













מדביק מודעות מודעות רחוב פאשקווילים יעקב לדרמן מגזין פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד