י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רגעי הכרעה

צפו: ליברמן נועד עם נשיא המדינה לפגישה; אין פריצת דרך

בעוד המנדט להקמת הממשלה נמצא אצל יו"ר כחול לבן בני גנץ לעוד מספר ימים, נועד היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגישה, בניסיון לקדם הקמת ממשלה  ועל פי הדיווח לא הושגה בה התקדמות ממשית • צפו

צפו: ליברמן נועד עם נשיא המדינה לפגישה; אין פריצת דרך
ליברמן והנשיא ריבלין צילום: דוברות בית הנשיא

שבוע לפקיעת המנדט שנמצא בידי יו"ר כחול לבן וארבעה ימים לאחר שהציב אולטימטום לראשי המפלגות הגדולות 'הליכוד' ו'כחול לבן', יושב ראש 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן נועד היום (רביעי) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגישה שלא השיגה התקדמות.

 על פי בית הנשיא, השניים נועדו "לשיחה מעמיקה על אתגרי השעה שבין היתר עסקה בסוגיות הביטחון והלחימה העומדים במרכזו של סדר היום". עוד נמסר, כי "השניים הסכימו שלאור ההחלטות המשמעותיות העומדות לפתחה של ממשלת ישראל בתקופה הקרובה, עליה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן וזאת, בין היתר, נוכח המצב הביטחוני והכלכלי וכן כי על ממשלה שכזו לכלול את שתי המפלגות הגדולות כמרכיבים מרכזיים בה".

במהלך הפגישה דנו השניים במתווה הנשיא כאשר ליברמן קרא ליושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ לקבל את מתווה הנשיא ואיים כי אם לא, אז הוא יתמוך בממשלה של נתניהו. מנגד דורש ליברמן מנתניהו לפרק את בלוק - 55.

בנוסף נמסר בבית הנשיא, כי "הנשיא חזר באוזני ח"כ ליברמן על פרטי המתווה כפי שהציגם בפני הציבור והדגיש כי הוא נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתדרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן". 

כאמור, בפגישה לא הושגה פריצת דרך, כאשר לא ברור מה חשב ליבמרן קודם הפגישה ומה כוחו של נשיא המדינה שכבר ניסה לפעול בתחילת הדרך להביא לממשלת אחדות ללא הצלחה ולא ברור מה הוא יכול לעשות כעת. 

כך או כך, מחר צפוי בני גנץ להיפגש עם ליברמן שם הוא צפוי לשמוע את דעתו בנושא 'מתווה הנשיא' כשלעת עתה נראה, כי ההתנגדות מגיעה דווקא בתוך המפלגה משותפו חבר הכנסת יאיר לפיד.

אביגדור ליברמן רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד