ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
השבוע בלייבל'ה

ראש העיר שקיצר קיבה הגיע לביקורת ולא זוהה

כמידי שבוע לייבל'ה מתזז עצמו לדעת כדי שלא תהיה פינה של נייעס שנעלמה חלילה מעיניו. והשבוע: ראש העיר שמתעדכן מפיקוד העורף תחת החופה, הפרשן שסרב ללחוץ את ידי העיתונאי, הסופר העילוי שלא יודע ללחוץ שמור ב'וורד', והמסר המיוחד ששיגר האדמו"ר לאביגדור ליברמן

ראש העיר שקיצר קיבה הגיע לביקורת ולא זוהה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נס השבוע מביתו מפחד הטילים והגיע לישיבה שנקבעה מראש בירושלים שם אמר לעצמו כי הטילים לא יגיעו, ואכן הם לא הגיעו וחיש מהר שמע לייבל'ה על הפסקת אש מהירה בסבב הנוכחי כמובן תוך המשך הזליגה.

לייבל'ה ששמע על פטירתו של הרבי מקרעטשניף קרית גת זצ"ל, התעטף באבל כבד מאוד ומפאת כמה ימי יארצייט חשובים שהצריכו את לייבל'ה לעלות לקברים, הוא ממעט בדיווחים. גם מה שקרה ללייבל'ה השבוע נמחק לו כל הוואטספ על כן מי ששלח דברים לפרסם שיידע שהכל נמחק והסליחה מראש.  

תחילה למעקב השבועי לייבל'ה אחרי ראש העיר שנותח וקיצר את קיבתו, למען יוכל לעשות דיאטה קלה: השבוע ביום שני הוא הגיע לביקורת ככל הנראה בבית החולים 'אסותא', בין לבין ראה לייבל'ה כי כשעבר במכונת המגנומטר היו כמה צפצופים וראש העיר הנכבד לא זוהה על ידי האבטחה מה שגרם להוציא את מכשיר הסלולרי שברשותו בחוסר נוחות. בכל מקרה לייבל'ה מאחל לראש העיר המשך ירידה במשקל ותוצאות בקרוב ממש שכולנו נוכל להרגיש.

והעיר בני ברק שכמעט ונכנסה לקו האש, לא נתנה מנוח לראש העיר אברהם רובינשטיין שנראה השבוע עוקב אחר הוראות פיקוד העורף ממכשיר הסלולר המוגן שברשותו, באירוסין לבתו של הרב חיים הורביץ משכונת צהלה בתל אביב, לייבל'ה את ראש העיר מסתיר את המכשיר מתחת המפה ומקבל את הדיווחים לגבי הלימודים.  

גולת הכותרת של תחילת השבוע הייתה כמובן החתונה בנו של ח"כ אשר והתקרית עם בני גנץ שגנבה את ההצגה. לא רבים שמו לב שלא רק גנץ זכה להקדשה של שיר בחתונת בנו של אשר. הקדים אותו מוישה ליאון שקיבל את 'ירושלים אורו של עולם' כשלפי הריקודים נראה שראש העיר גם ירד כמה קילוגרמים ממשקלו. 

אפרפו ירידה במשקל, לייבל'ה ראה שח"כ מיכאל מלכיאלי השיל בחצי שנה אחרונה כ-22 ק"ג ממשקלו. לייבל'ה מקנא.  

ועוד בכנסת. במסדרון ראה לייבל'ה את רבה של אוקראינה וקייב הרב יעקב בלייך בסיור מקיף, לייבל'ה מברך את בואו לארץ הקודש. 

תקרית במזנון הכנסת: בעיצומו של שיח עיתונאים, ניגש העיתונאי ישראל פריי לומר לפרשן הפוליטי יעקב ריבלין שלום שמצידו סירב ללחוץ לפריי יד, או לדבר עמו. ריבלין טען שפריי כתב מאמר קשה במיוחד והוא כועס נורא נורא. לייבל'ה טוען שצריך להרבות באהבת חינם. 

ומי שהתמגנו הם יועצי לשכת השר אריה דרעי שהגיעו לסיור בשדרות ובאשקלון הצטיידו בקסדה ואפוד מוגן ירי. על מי שהיה תפור המידות היה ישראל אוזן מבכירי לשכת השר.

ואפרופו מיגון ירי. יחידת הסייבר של כיפת ברזל הצליחה השבוע לשחזר 2000 מילה שנמחקו בוורד וזאת לאחר שהעיתונאי יצחק פלדמן מ'בקהילה' ישב בכנסת וכתב וכתב על קהילת המתמידים והממשיך, אך כשבא לסגור, העילוי הגדול מסלבודקה לחץ על 'אל תשמור' בטעות והשבר גדול מאוד, עד שלאחר שעות הצליחו לשחזר. לייבל'ה לא הופתע כלל וכלל לאחר שראה השבוע את פלדמן מתדלק בצומת שילת ושוכח להוציא את משאבת הדלק עד שכמעט והרים את כל התחנה.  

אורח השבוע: סופר 'משפחה' דוד דמן נצפה השבוע בישראל כשהגיע להתברך לקראת שמחת נישואי בתו בשעה טובה. תחילה נצפה בבית מורו ורבו הרבי מבעלזא, דמן חסיד נאמן גם מבלגיה הגיע להתברך, בנוסף נצפה בבית שר התור הגר"ח קנייבסקי מקבל את ברכתו החמה. 

דמן גם הגיע לחתונה של בתו של דובר החסידות שיעלה וינברגר שנערכה באולמי נאות ירושלים לשם הגיעו כל צמרת בעלזא מבן הרב, המשב"ק והנכד הבכור, לצד חברי הכנסת של יהדות התורה ועסקני אגודת ישראל כפי שתוכלו לראות בגלריה.

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את האח מניו יורק הערשי וינברגר, שהפתיע את המשפחה והגיע בהפתעה גמורה. וינברגר, זמר במקהלת 'שירה', סירב לעלות לשיר ונתן את הבמה לזמר מנדי וייס.

את סגן השר ליצמן ראה לייבל'ה מרגיע את אפרים רוזנשטיין מלאומית ואמר לו: "כל עוד שאני בתפקיד לא יהיה איחוד בין הקופות" שהכוונה בין מאוחדת ללאומית.

את ציקי פרנקל מהשיווק של 'המבשר' ראה לייבל'ה ליד משרדי משרד הפרסום 'גל אורן' בודק את השלל שקיבל בפנים. 

ושיתוף פעולה חדש ראה לייבל'ה השבוע בין פרקליט הצמרת משה אוסדיטשר לבין יו"ר זק"א יהודה משי זהב, מה שבטוח מדובר בשיתוף פעולה פורה ומבטיח.

שוב לייבל'ה על הטיסות מניו יורק לישראל: בטיסה של מוצאי שבת ראה את הרבי מספינקא מגני גד בבני ברק, עומד וממתין שיתפנה מקום, לאחר שבמושבים נגזר עליו לשבת על יד אישה ופתרון הגיע לאחר שעה ארוכה. 

בבורו פארק עצמה ראה לייבל'ה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ, שלרגל הקור הגיע לחנות שבה לוגמים מרק חם, בשביל לחדד מעט את הקול. 

את הרב דוד שפר ראש ישיבת 'אורייתא' ראה לייבל'ה בתפילה חרישית בקבלת הקהל אצל הנגיד ר' יידל מנדל ביום ראשון בבוקר. הרב שפר נסע לגייס כסף לטובת המעבר של 'אורייתא' לבניין החדש.

ואת הנגיד הצעיר זופניק, ראה לייבל'ה מתברך בברכה מיוחדת מהרה"צ רבי חיים מאיר הגר הבן של הרבי מויז'ניץ. 

ואפרופו הרב שפר. הוא נצפה ברחובות ווילאמסבורג שבניו יורק עם המלחין הצעיר בנצי שטיין, והנגיד ר' משה נתן בראווער.

ובמרתף היין בבורו פארק נצפו ארי היל, בנצי שטיין והגראמר אברומרדכי שווארץ. הם טעמו את היין ונכנסו לאורות.

לייבל'ה שראה את הלוגו של מקהלת נרננה שהוחלף לשפה הערבית אמנם קצת נבהל. אבל אחרי מעקב קטן של לייבל'ה, הוא מצא את מקהלת נרננה משוטטת עם הקומזיצער דובי מיזליש מארה"ב והצלם נתי אלבר בשווקי מרוקו כאשר הקלידן שמוליק לוטרמן מדריך אותם בכל פינה בשוק. האמנים הגיעו למרוקו ללוות קבוצת אנשי עסקים מארה"ב.

בין חתונה לחתונה לייבל'ה מוצא זמן גם לאתרים, באתר 'פרוג' מצא לייבל'ה ראיון מרתק עם מנכ"ל אימפריית הקירוב של כנסת ישראל הרב יעקב דינר, בראיון מגולל המנכ"ל באריכות על הסיבה שהביאה אותו לקחת על עצמו לצד ניהול עסקיו המצליחים וחברת פרסומדיה המשגשת אותה הקים, כך גם על עול המנכ"לות באימפריית הקירוב.

בראיון מגלה הרב דינר לראשונה את סיפור המויפת מרבו המובהק ונשיא המוסדות, המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין. מרתק כבר אמרנו.

בכפר חב"ד ראה לייבל'ה נהירה גדולה לחתונת בתו של ראש הכולל 'בית מנחם' בכפר הגרמ"ש הורביץ ראשון המגיעים היה ההויז בוחער של הרבי ממבקשי ה׳ דודי וייס שנצפה מאחל מזל"ט. 

גם הרבי מווערצקי הגיע עם לבוש חגיגי במיוחד רגל השמחה שעות ספורות לפני פטירת דודו הרבי מקרעטשניף קרית גת זצ"ל. 

האדמו"ר כך נראה, העביר מסר מיוחד לאיווט ליברמן באמצעות הרב החבד"י של 'ישראל ביתנו' לוי אדרעי. 

והשבוע ראה לייבל'ה את הצלם שוקי לרר משמש בייבי סיטר ומנדנד את נכדתו בעגלה מחוץ לאולמי בוהוש. לייבל'ה תהה מה הסיבה וגילה כי הבן נפתלי התחייב לאשתו כי ישמור על הילדה כשטה לחו"ל, אך לרר הוזמן לברית של נכדו הגדול של מו"ל אתר 'גי די אן' דודי ברנשטיין ולרר הצעיר גייס את האבא שישמור לו על הממשיכה. 

את יושב ראש 'נתיבי רפואה' הרב יהודה רבינוביץ, ראה לייבל'ה במפגש השבוע עם הרב אברהם יעקב סלומון משטפנשט, השניים דנו על ענייני רפואה שונים. ובהזדמנות זו מאחל לייבל'ה מזל טוב לרב יהודה לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו ישראל.

בשישי האחרון קיים לייבל'ה את 'לך לך' והצפין לרמת ויז'ניץ שבחיפה, שם חגג סופר 'המבשר' ר' יוסף מאיר האס ברית לבנו. הרבי משאץ ויז'ניץ כובד בסנדקאות והרה"צ רבי ברוך הגר מסערט ויז'ניץ קרא את שם הרך הנולד.

מזל טוב לר' שמעון מרגליות הנהג והנאמן של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו שנערך בתשב"ר שם ראה את נאמני ביתם של גדולי הדור הרב אריה קנייבסקי והרב מוטי פאלי בסוד שיח. 

מזל טוב לאברהם מרדכי (מוטי) וינשטוק העורך האחראי בעיתון' בקהילה', ובנו של הסופר יאיר וינשטוק, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו הגדול בשעה טובה ביום ראשון הקרוב בבית שמש.

מזל טוב לאבי רוזן מנכ"ל רדיו קול חי, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו אליהו משה, ביום שני בשבוע הבא בבני ברק.

ושמחות גם ב'קול ברמה' מזל טוב לצביקה כהן סמנכ"ל הפקה ב'קול ברמה' לרגל הולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה מחכה לברית בכתר הרימון. 

מזל טוב לבעל מנגן שלומי גרנטר מלונדון, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה.

מזל טוב לבעל מנגן ר' משה וינטרוב, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

מזל טוב לבעל מנגן הצעיר משה וולס, לרגל אירוסיו בשעה טובה. שמחת הווארט נערכה אצל הרבי מזוועהיל שהעניק חתיכה עוגה מכובדת לחתן הנרגש.

ברכת מזל טוב למפיק המוזיקה מאיר בינדר לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

מזל טוב לאיש הפרסום מוטי ארגמן מנהל תיקי לקוחות במשרד הפרסום 'שחור ולבן' לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לשרולי בסר עורך 'משפחה' באנגלית, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעסקן ר' חיים הופמן מנכ"ל 'דרך החיים' לרגל הבר מצוה לבנו שמחת הבר מצווה תתקיים הערב באולם סאטמר בעזרת תורה.

מזל טוב לדוד קובלסקי מעסקני חסידות נדבורנה בעיר אלעד, ויו"ר קהילת נדבורנה באלעד, לרגל נישואי בנו הבכור בשעה טובה. בער"ש נכנס לאדמו"ר יחד עם בנו החתן להתברך, והרבי חבש לחתן את השטריימל על ראשו.

ברכת מל טוב לאיש הנופש החרדי יוסי גרז, לרגל אירוסי בנו עם בת מנחם קפלן חבר מועצת העיר חיפה ומראש לב לאחים. 

מזל טוב לנחמיה שקדי מבכירי עיריית בני ברק להולדת בתו בשעטו"מ. נחמיה איש אשר רוח בו עוזר לכל אדם שמחתו שמחתנו. 

ומזל טוב לבבי גם לפנחס סירוקה סגן ראש עיריית כרמיאל ויו"ר 'דגל התורה' בעיר לאירוסי בנו בשעה טובה עם עם בת הרב יונה ברוורמן מאנשי החסד בירושלים. בכירי דגל התורה הגיעו ונעמדו לתמונה משותפת. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למתנדב מד"א בב"ב מאיר בירנשטוק, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לאיש החסד יו"ר ארגון עזר לישראל הרב שרגא הירשמן מברכפלד, לרגל אירוסי בתו. 

ומזל טוב למנכ"ל 'אוטו בני ברק' שלמה מרציאנו לרגל הולדת הבן.

ולסיום, לייבל'ה שולח תנחומים למנצח אלי יפה ואחיו זלי יפה מבית הכנסת הגדול בירושלים על פטירת אמם החשובה האמא של בית הכנסת הגדול הגברת מרת אלה יפה ע"ה שלא תדעו עוד צער.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד