כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מטחים לעבר העוטף במקביל

לאחר ששיגר יותר מ-400 רקטות: הג'יאהד הודיע שנצר את האש

לאחר יותר מ-400 רקטות: הג'יאהד האיסלמי הודיע הבוקר שנצר את האש; במקביל: אזעקות נוספות נשמעו ביישובי העוטף • בפיקוד העורף ובמשרד החינוך עדכנו את ההנחיות והנחו על חזרה לשגרה בכל הארץ חוץ מיישובי עוטף עזה ואשקלון • 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים

לאחר ששיגר יותר מ-400 רקטות: הג'יאהד הודיע שנצר את האש
ממדי ההרס בעזה צילום: עבאד רחים קאטיב, פלאש 90

לאחר אזעקות הלילה באשקלון באשדוד וביישובי העוטף, גורמים פלסטינים אמרו הבוקר (חמישי) כי הושגה הפסקת אש וכי היא נכנסה לתוקף בשעה 5:30. בג'יהאד האיסלאמי מיהרו לאשר את דברי הגורם.

אלא שדקות לאחר מכן נשמעו אזעקות נוספות ביישובי העוטף ובמועצה האזורית חוף אשקלון. בשעה 06:11, נשמעו אזעקות נוספות ביישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב שבעוטף עזה. ב-06:59 וב-7:19 נשמעו עוד אזעקות בעוטף.

סוללות כיפות ברזל, אמש בעוטף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפיקוד העורף עדכנו את ההנחיות והנחו על חזרה לשגרה בכל הארץ חוץ מיישובי עוטף עזה ואשקלון, לגביהם תיערך הערכת מצב עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה. גם במשרד החינוך הודיעו כי בהתאם להנחיה החדשה על חזרה הדרגתית לשגרת לימודים מלבד יישובי העוטף.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב אמר הבוקר כי "השעות והימים הקרובים יהיו קריטיים. כולם צריכים להפגין איפוק מרבי ולמלא את חלקם כדי למנוע שפיכות דמים. המזרח התיכון אינו זקוק לעוד מלחמות". לדבריו, "האו"ם עבד קשה למנוע מהמצב בעזה ובסביבותיה להידרדר למלחמה".

כוננות חירום של צה"ל, אמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד א-נח'אלה, שבר אמש (רביעי) שתיקה בראיון לערוץ הלבנוני 'אל מיאדין' והתייחס לאפשרות של הפסקת אש. זיאד אמר כי "ההחלטה להגיב הגיעה דקות לאחר חיסול אבו אל-עטא, פגענו במרכז ישראל". לדבריו, "הארגון נלחם בכלים שיש לו. זה לא אומר שהשתמשנו בכולם, לקחנו את כל האפשרויות, כולל כניסה קרקעית לעזה".

"הג'יהאד האיסלאמי לקח על עצמו את הנטל הגדול במערכה הזו". לדבריו, "יש נוכחות לפלגים האחרים במערכה. האחריות של כולם להיות בזירה, כל האפשרויות באות בחשבון. ייתכן שזו תהיה מלחמה פתוחה וייתכן שזו תהיה מערכה בין המלחמות, נסכים להפסקת אש עם ישראל בתנאים מסוימים. מאתמול אנחנו במשא ומתן עם המצרים".

לטענתו, התנאים שלהם להפסקת האש הם: "הפסקת ההתנקשויות בעזה ובגדה, הפסקת הירי לעבר המפגינים בצעדות השיבה ויישום הבנות הרגיעה, רק אללה קובע מתי נמות ומתי נחיה. כל האיומים הישראליים - אין להם ערך. נתניהו חושב שהוא יאיים על החיים שלנו, אבל אנחנו נילחם בישראל עד טיפת הדם האחרונה. אם יחסלו אותנו - זה אות כבוד".

הפסקת אש עוטף עזה חגורה שחורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד