ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הצטייד בלבנה גדולה

שלושה מחבלים ניסו לפגוע במתפללי קבר הצדיק

שלושה ערבים צעירים בגילאי 15-17, הואשמו בתקיפת חרדים שבאו להתפלל בקברו של שמעון הצדיק בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים • "החרדי קפץ ממקומו על מנת שהלבנה לא תפגע ברגלו והחל לברוח לכיוון המתחם"

שלושה מחבלים ניסו לפגוע במתפללי קבר הצדיק
נערים ערבים מיידים אבנים צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

שלושה מחבלים בני 15-17 הואשמו כי תקפו מספר חרדים שהגיעו להתפלל בקבר שמעון הצדיק בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים.

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שלושה קטינים בני 15 ו-17 תושבי ירושלים, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור

על פי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד עמיחי מרקס מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), במוצאי שבת פרשת נח לפני כשבועיים, הלכו שלושת הנאשמים וחברם בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, ברחוב דרך שכם לכיוון מתחם קבר שמעון הצדיק.

באותה העת צעד בדרך הנ"ל, בחור יהודי בעל חזות חרדית במרחק של כ-30 מטרים לפני הנאשמים בדרכו אל אזור המתחם. בשלב מסוים פנה המתלונן לעבר רחוב עות'מאן בן אפאן.

שלושת המחבלים הבחינו במתלונן, זיהו אותו על פי לבושו כיהודי חרדי, והחלו לרוץ לעברו בחבורה על מנת לתקוף אותו בשל היותו יהודי חרדי.

אחד הנערים הצטייד בלבנה גדולה וממרחק של כ-10 מטרים מהמתלונן שחצה את הכביש אותה העת, יידה אותה לעברו. החרדי קפץ ממקומו על מנת שהלבנה לא תפגע ברגלו והחל לברוח לכיוון המתחם.

אחד המחבלים יידה לעברו אבן נוספת. בשלב זה בעוד החרדי נמצא בבריחה, הרים המחבל מהכביש את הלבנה אותה יידה אחד מחבריו ויחד עם יתר המחבלים רץ לעבר החרדי והשליך את הלבנה לעבר החרדי. המחבל השלישי יידה אף הוא אבן, וזאת בזמן שהנאשמים ממשיכים לדלוק אחר החרדי עד שנמלט לתוך מתחם הקבר.

אולם שלושת המחבלים שלא הגיעו לסיפוקם, המתינו וכעבור מספר דקות יצאו מאזור המתחם שלושה אנשים, בעלי חזות יהודית-חרדית מהם אחד מבוגר. הנאשמים זיהו את השלושה על פי פרטי לבושם כיהודים חרדים. כל אחד משלושת המחבלים הרימו אבנים כדי להשליך אותם לעבר החרדים, ולפגוע גם בהם בשל היותם יהודים חרדים.

הנאשמים רצו לעבר החרדים עם האבנים בידיהם, וכל אחד מהם יידה אבן לעבר החרדים ממרחק של כ-25 מטרים. החרדים נמלטו מן המקום בחזרה למתחם על מנת להימנע מן הפגיעה בהם. כעבור כשתי דקות עצרה ניידת משטרה את הנאשמים בקרבת מקום.

בכתב האישום נכתב כי במעשיהם המתוארים לעיל, ניסו הנאשמים כשהם בחבורה, ובשני מקרים, לתקוף שלא כדין את חברם מתוך מניע של גזענות ועוינות כלפי ציבור מחמת דת או קבוצה דתית.

קבר שמעון הצדיק שייח ג'ראח פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד