ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פמיניזם מפתיע

נשים חרדיות דורשות לקצר את זמן הרחצה לגברים

נשים חרדיות מהעיר וויליאמסבורג התלוננו בפני הרשויות על כך שלגברים החרדים יש יותר זמן רחצה בבריכה העירונית והן דורשות מהעירייה לקצר את זמן הגברים לטובן

נשים חרדיות דורשות לקצר את זמן הרחצה לגברים
בריכת שחייה צילום: באדיבות המצלם

קבוצת נשים חרדיות מהעיר וויליאמסבורג, דורשות מהרשויות לקצר את זמן הרחצה הנפרדת לגברים בלבד ולהגדיל את שעות הרחצה שלהן. 

לטענת קבוצת הנשים, הן לא מקבלות מספיק זמן לשחות, בעוד הגברים מקבלים שעות שחיה ארוכות.

"העיר צריכה לקצר את השעות בהן רשאים גברים לשחות בבריכה ציבורית בוויליאמסבורג, בכדי שנשים יהודיות חרדיות שאסור עליהן מטעמי דת לשחות עם גברים מסיבות דתיות, יוכלו לשחות יותר שעות". כך טענו פעילים אזרחיים בישיבת מועצה בברוקלין ביום שלישי האחרון.

על פי בקשת קבוצת הנשים - חסידיות ברובן, מועצת המנהלים של המועצה הקהילתית העבירה דרישה להוסיף שלוש שעות נוספות לשחייניות בלבד, מכיוון שהשעות שיש להן לא מספיקות.

אחת הנשים שהשתתפה בישיבת מועצה, טענה להפליה ולפגיעה באמא שלה הקשישה, "אמי שמתקרבת לגיל 90 ברוך השם, היא ניצולת שואה, והיא נמצאת בבריכה העירונית הרבה שנים, ושומרת על בריאותה" מספרת החרדית, "אבל עכשיו, בגלל שהם קיצצו את השחייה לנשים, היא כבר לא יכולה לבוא יותר, מכיוון שהיא בסכנת טביעה אם אנשים אחרים יתקלו וידחפו אותה, אנחנו לא מאפשרים לה לבוא, היא יכולה רק להגיע כשיש נשים שאז הכל יותר רגוע."

הבריכה וחדר הכושר שבבעלות העירייה, נותנת כיום את הבריכה לנשים במשך שעה בימי שני בבוקר בשעות 10-11, שעתיים ביום רביעי בין השעות 9-11 בבוקר, ושעתיים לנשים ונערות ביום ראשון אחר הצהריים.

לאחר הדיון שעלה בישיבת המועצה, העבירו חברי המועצה הצעה שהועלתה על ידי הועדה לענייני נשים, להוסיף עוד שעה נוספת ביום שני החל משעה 9 בבוקר עד 11, ושעתיים בין השעות 9-11 בבוקר בימי שישי, כאשר 22 חברים הצביעו בעד, ארבעה נגד, ושמונה נמנעו.

בריכה עירונית בריכה בריכת שחייה וויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד