ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מטנף כאחרון הטוקבקיסטים"

אמיר אוחנה לאורי משגב: "למתקראים עיתונאים אינני חייב דין"

עיתונאי הארץ אורי משגב הפנה שאלה לשר המשפטים אוחנה בנוגע לטיסה של האחרון לברלין, השר אוחנה התחמק לטענתו ומשגב צייץ על כך בטוויטר. השר אוחנה לא נשאר חייב • "עד כמה התקשורת מרשה לעצמה לעוות את המציאות ולמעול באמון שלכם"

אמיר אוחנה לאורי משגב: "למתקראים עיתונאים אינני חייב דין"
אמיר אוחנה/אורי משגב צילום: פלאש90

אורי משגב מעיתון 'הארץ' יצא נגד שר המשפטים אמיר אוחנה שלטענתו מתחמק לענות לו מה עומד מאחורי טיסת השר לברלין וצייץ בחשבון הטוויטר שלו" "‏שלום אמיר אוחנה, אתה מתחמק ממסרונים ומסנן שיחות ממני, אולי נמצא מדיה שבה תואיל להסביר לציבור מדוע נסעת השבוע על חשבון משלם המיסים לברלין? אנסה גם בפייסבוק."

השר אוחנה לא נשאר חייב והשיב לאורי משגב בפוסט בפייסבוק. "‏עד כמה קטן ‎אורי משגב מעיתון "הארץ"? עד כמה התקשורת מרשה לעצמה לעוות את המציאות ולמעול באמון שלכם, הציבור?"

"לראשונה מאז שאני שר המשפטים" מסביר אוחנה את הסיבות להמראתו לברלין, "טסתי השבוע בתפקיד. שרים נוסעים. זה חלק מהתפקיד. לא יודע אם יש עוד שרים שלא טסו כבר חצי שנה. אם כן, זו ודאי קבוצה מאוד מצומצמת. הזמנות, כמובן, היו בשפע. כנס כזה באוסטרליה, מפגש אחר בסינגפור, חתימה על הסכם ברוסיה. לכולם השבתי בנימוס שלא אוכל להיעתר להזמנות.

"בכל זאת" כותב אוחנה, "כשר שזה עתה נכנס למשרד רציתי להשקיע את רוב זמני בלימוד ובהיכרות עם המשרד, על עשרות יחידותיו ואלפי עובדיו ומנהליו, וכך עשיתי. הפעם, מכיוון שמדובר בטיסה קצרה (שני לילות) לגרמניה – נעתרתי בחיוב. אפילו ביקשתי לטוס בטיסה הכי זולה בלואו קוסט, דבר שהסתדר עם שעות הטיסה בהלוך (לצערי לא היה בחזור).

נמסר לי שזו הפעם הראשונה ששר בממשלה טס בלואו קוסט. לא שיש בזה עניין מיוחד, אלא שלמשגב היה חשוב לציין שטסתי ביזנס" עוקץ אוחנה". 

"אני רואה במפגשים הללו והקשרים שנוצרים מהם, שמקיימים נבחרי ציבור וגורמים משפיעים מישראל ומהעולם, את הדרך הכי טובה לחבר את ישראל לעולם ולפתח את קשריה הבינלאומיים במגוון התחומים. כך פעלתי גם כחבר הכנסת".

שר המשפטים עובר לתקוף את משגב: "כשפנה המתקרא עיתונאי (סלחו לי שחוץ מלטנף כאחרון הטוקבקיסטים על הליכוד ונתניהו לא זכורים לי הישגיו העיתונאיים) לדובר שלי, השיב לו הדובר שהמדובר בנסיעה בתפקיד שאושרה על פי כל הנהלים (האמיתיים, לא אלה שהמציא המתקרא בכתבתו). כשהתחיל לחטט מעבר לכך, הוריתי לדובר להסתפק בתגובה זו. חיכיתי לראות אם הוא ואם עיתון הארץ יעזו להשתמש בבמה שלהם לתקוף אותי על הנסיעה הזו. והנה, הכתבה לא אחרה לבוא, את הדין וחשבון שלי אני מוכן בשמחה לתת בפני הציבור (ולא בפני המתקראים עיתונאים) – והרי הוא לפניכם, לכל שימוש שתמצאו לנכון. למתקראים עיתונאים אינני חייב דין, וגם לא אעשה להם חשבון."

עיתון הארץ טוויטר קרב טוויטר אמיר אוחנה שר המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד