ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אשרוף אותה חיה"

הכה את אשתו על רקע חילול שבת וזה העונש שקיבל

נגזר דינו של בעל, אשר הכה ואיים על אשתו מאחר וחשד בה כי היא חיללה שבת. לאחר שברחה לבית חברתה שלח מסרון לחברתה: "שתארוז את הדברים שלה כמה שיותר מהר... אחרת אני אשרוף אותה חיה" | השופט בגזר דינו: "יש לייחס לפגיעות מסוג זה חומרה יתירה"

הכה את אשתו על רקע חילול שבת וזה העונש שקיבל
מטבח חשוך צילום: unsplash

בית משפט השלום בירושלים גזר 200 שעות שירות לתועלת הציבור (של"ץ), על גבר שהכה ואיים את אשתו על רקע החשד שלו כי היא חיללה שבת.

לפני כעשור נישאו בני זוג המשתייכים לקהילה החרדית, והם מתגוררים בשכונת שמואל הנביא בירושלים. ביום שישי ערב שבת בראשית בשנה שעברה, כאשר הבעל בישל במטבח הבית, אשתו חלפה לידו, הוא דחף אותה לכיוון דלת ארון מטבח ופגע בה. בהמשך, כשעברה שוב לידו, דחף לכיוון גופה את דלת המקרר ופגע בה בשנית.

למחרת במוצאי שבת, כאשר חזרה האשה הביתה משיעור תורה, בעלה לקח מכיסה את הטלפון הנייד שלה והתעצבן כי חיללה את השבת. הבעל איים על אשתו בהנפת ידו מעלה מספר פעמים, תוך שהיא מתכופפת ומתחננת כי לא ירביץ לה. לאחר מכן האשה ברחה מהבית לבית חברתה.

בהמשך, כך על פי כתב האישום, התקשרה האשה לאחותה וזו מסרה לה, כי בעלה שלח לה מיסרון ובו נכתב: "בקיצור ממליץ לך להודיע לה שאין לה מה לחפש אצלי בבית... ושתארוז את הדברים שלה כמה שיותר מהר... אחרת אני אשרוף אותה חיה".

כחודשיים לאחר מכן, מחלקת התביעות של המשטרה הגישה נגד הבעל כתב אישום המייחס לו תקיפת בת זוג ואיומים. בנוסף הואשם כי כחודש קודם לתקרית, הכה אותה באגרוף וגרם לה חבלה מתחת לעין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתחילת השבוע, השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים, גזר על הבעל עונש של 45 ימי מאסר על תנאי וכן 200 שעות שירות לתועלת הציבור (של"ץ).

הבעל סיפר כי התגלע ויכוח בינו לבין אשתו סביב ההכנות לשבת, ויכוח סוער ותוקפני המאופיין באלימות הדדית. לדבריו, בתוך להט הויכוח, דחף את דלת הארון וזו פגעה באשתו. בהתייחסותו לאישום השני באירוע במוצאי שבת, מסר כי גילה שאשתו לא שמרה על כבוד השבת. הוא טען כי לא הכה אותה, אלא זרק את מכשיר הפלאפון שלה - וביטא חרטה על התנהלותו.

"העבירות אותן עבר הנאשם פוגעות במרקם הרגיש ביותר של חיינו - היחסים בין בני משפחה המקיימים קשרים קרובים, מטבע הדברים" אמר השופט ריכטר בטרם גזר את עונשו. "פגיעה באדם בתוך ביתו יורדת לשורש חירותו של אדם ולתחושת הביטחון שלו, שכן אם בביתו לא יחוש בטוח, כיצד יוכל לחוש בטוח ביתר מעגלי חייו? מכאן שיש לייחס לפגיעות מסוג זה חומרה יתירה".

שעות שירות לתועלת הציבור חילול שבת אלימות במשפחה אלימות כלפי נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד