ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת פגישתם ביום ראשון

נתניהו לליברמן: "איווט, מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה". צפו

המאמצים למנוע בחירות שלישיות ולחתור לממשלת אחדות נמשכים. ראש הממשלה העלה הערב תיעוד וידאו בו הוא קורא לאביגדור ליברמן להשיב לו על שאלה, בטרם ייפגשו | "אני רוצה לשאול אותו שאלה פשוטה ולקבל תשובה ברורה" • צפו במסר של נתניהו לליברמן: "כן, או לא?"

נתניהו לליברמן: "איווט, מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה". צפו
בנימין נתניהו צילום: יח"צ

לקראת פגישתו עמו ביום ראשון, ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו בפנייה ישירה ליו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן: "אני בהחלט מאמין שאין שום סיבה ללכת לבחירות. אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. אבל לפני הפגישה שלי עם אביגדור ליברמן, אני רוצה לשאול אותו שאלה פשוטה ולקבל תשובה ברורה", אומר נתניהו בסרטון וידאו שהעלה לרשתות החברתיות.

"איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלה שנשענת על תמיכתכם או הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כ'גיס חמישי'. אני רוצה לדעת את האמת. אתה באמת מוכן לסכן את ביטחון ישראל ולהקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה?".

לסיום אומר נתניהו לליברמן, "מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה. תן לי תשובה ברורה - כן, או לא?".

בתוך כך מוקדם יותר היום נועד ליברמן עם יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ ובסיום אמר, "מה שחסר לי זו הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו לא חזק, שמענו שהוא לא מקבל את הצעתי כפי שהיא פה. לא שמעתי לא, אבל גם לא שמעתי כן בצורה חיובית. זה מאוד חסר".

בני גנץ אמר בהצהרה לתקשורת לצידו של ליברמן: "למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק - אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום".

גנץ וליברמן קבעו להיפגש פעם נוספת בשבוע הבא, כאשר השניים אמרו כי "אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון", לדברי גנץ, "היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

עוד הערב בפוליטיקה. יו"ר 'העבודה-גשר' ח"כ עמיר פרץ נפגש היום יחד עם שותפתו הפוליטית ח"כ אורלי לוי-אבקסיס עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ולאחר הפגישה יצא בהצהרה שהוגדרה בכמה כלי תקשורת כ"דרמטית".

"אני שמח לדווח לכם כי חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין העבודה - גשר בראשותי לבין כחול לבן", כתב פרץ בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "הגענו להסכמות דרמטיות בנושא העלאה משמעותית של שכר המינימום במשק, הגענו גם לסיכום על הפסקת ההעסקה הקבלנית בשירות הציבורי בדגש על מורי הקבלן".

"כמו כן", עדכן יו"ר 'העבודה-גשר' כי "סוכם על מתווה פורץ דרך של חינוך ציבורי חינם מגיל אפס, וכן על הגדלת תקציב תנועות הנוער והמכינות קד”צ החילוניות ועל החזרת אחריות הממשלה על מסגרות חסות הנוער".

"בנוסף, סיכמנו על מתווה שיסייע לפתור את משבר הדיור הציבורי ועל תקצוב ממשלתי מלא של התכנית הלאומית למיגור האלימות נגד נשים".

לסיום כתב, "אנחנו עדיין בעיצומו של המשא ומתן. יש עוד נושאים רבים שנמצאים בדיון ואנחנו מתכוונים להשיג עבורכם, עבור כל אזרח בישראל, הישגים נוספים. אנחנו נחושים לצמצם את הפערים האדירים בחברה בישראלית ובזכותכם אנחנו מסוגלים לעשות זאת. יש את אלה שמגישים חשבוניות, אנחנו מציגים לכם קבלות!".

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו ממשלת אחדות עמיר פרץ בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד