ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לפני החזרת המנדט

הנשיא ריבלין ייפגש עם ראשי הסיעות החרדיות: על מה ידברו?

הנשיא ריבלין ממשיך בניסיונותיו למנוע בחירות שלישיות עוד לפני שהמנדט יוחזר לידיו מבני גנץ - שמסתמן כי ייכשל גם הוא כמו נתניהו בהקמת ממשלה וייפגש עם ראשי הסיעות החרדיות, זאת במטרה להקל על 'כחול לבן' את אפשרות צירופם לממשלת אחדות | ייפגש עם דרעי, ליצמן וגפני

הנשיא ריבלין ייפגש עם ראשי הסיעות החרדיות: על מה ידברו?
הנשיא ריבלין עם שר הבריאות ליצמן צילום: שלומי כהן, פלאש 90

קודם נטילת המנדט להרכבת הממשלה מידי יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ ולקראת 21 הימים האחרונים הקבועים בחוק, נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להיפגש עם ראשי הסיעות החרדיות.

על פי הערכה צפוי הנשיא המדינה לדרוש מראשי הסיעות החרדיות להתגמש בעמדתם, כאשר בראשונה עולה לאחרונה אפשרות להקפאת חוק המרכולים שעורר זעם בקרב הציבור החילוני והוביל לקמפיין הבחירות של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן שהיה רצוף שנאה והסתה אנטי חרדית.

בנוסף, הפגישה עם ראשי סיעת 'יהדות התורה' תגיע בהמשך לפנייה שעסקה בהסתה כנגד הציבור החרדי בתקופה האחרונה, כאשר סגן השר יעקב ליצמן דרש מנשיא המדינה להעלות את הנושא בפני אביגדור ליברמן איתו הוא נועד אתמול (רביעי).

הנשיא ריבלין מסמן בעיקר את הסיעה החסידית כסיעה הבעייתית, גם בנושא חוק הגיוס ובכלל בנושאי הדת, כאשר ההערכה היא כי הדברים יעלו במפגש בו ישתתף סגן השר יעקב ליצמן.

מועד הפגישות שיתקיימו עם ראשי הסיעות דרעי, ליצמן וגפני והנהגת 'הרשימה המשותפת' מעניינת גם היא, כשחלקם לכל הפחות יהיו לאורך השבוע הבא לפני החזרת המנדט שנמצא כעת בידי בני גנץ לידיו של נשיא המדינה, כאשר מסתמן כי ריבלין ינסה להגמיש אותם בכדי למנוע בחירות.

נזכיר כי ביום שני השבוע פנה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לנשיא המדינה ראובן ריבלין במכתב תחת הכותרת "מיגור תופעת ההסתה חסרת הרסן", בו בנשיא לשוחח עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן על התבטאיותיו הנוראיות כלפי הציבור החרדי; "אנו נחשפים לאמירות בוטות ביותר, ובמיוחד של חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, נגד ציבורים, מפלגות ואוכלוסיות שמושמצות יום יום, שעה שעה", כתב ליצמן.

"אני מרגיש שלא בנוח להעלות את דבריו של ח"כ ליברמן על הכתב", אבל בכל זאת בחר לצטט כמה מההתבטאויות חמורות: "אעצור את טירוף החרדים והמשיחיים", "לא נשב בממשלה עם הסמוטריצ'ים", "יש להיפטר מהגוש החרדי" ועוד.

"מכובדי הנשיא, אחים אנחנו בני עם אחד אנו, ועלינו לכבד האחד את האחר, לחשוב כיצד ניתן לאחד ולא חלילה לפלג, ובוודאי שלא לפסול, להשמיץ ולהקניט את השני רק בגלל שיוכו הדתי או המגזרי, גם אם קיימים חילוקי דעות אסור לנו להגיע לפסילת מגזרים שלמים ולפעול לנדותם מהציבוריות הישראלי. המפלגות החרדיות והדתיות מונות קרוב למיליון וחצי איש, שנפסלים ומושמצים על ידי פוליטיקאים ללא שום סיבה".

לסיום ביקש סגן השר ליצמן המיודד עם הנשיא, "אני פונה אליך כבוד הנשיא שמקדיש את זמנו ומרצו לאחד בין המגזרים ולקרב את הלבבות, שתפעל בכל כוחך עבור הנמכת הלהבות ושינוי השיח הקיים, אבקש ממך להעלות את הדברים בפני ח"כ אביגדור ליברמן במהלך פגישתכם המתוכננת לימים הקרובים".

ואכן כעבור זמן קצר מעת הגעת המכתב לשולחנו של הנשיא, הוא חייג לליצמן ואמר לו: "כל מה שכתבת מונח על שולחני ויהיה לנגד עיניי, מרגיש שכתבת מהרהורי ליבי".

רובי ריבלין ממשלת אחדות ראשי המפלגות החרדיות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד