ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עובד ממורמר התלונן

רדיפה? חנות המצלמות החרדית תחת חקירה

חנות המצלמות החרדית המפורסמת בניו יורק B&H נמצאת תחת חקירה, כך הודיעה היועמ"ש של מדינת ניו יורק. לדבריה, החברה לא שילמה מס מכירות במשך שנים בסך מצטבר של עשרות מיליוני דולרים | מטעם העסק טרם הגיבו

רדיפה? חנות המצלמות החרדית תחת חקירה
חזית בנין B&H בניו יורק צילום: yeshiva world news

היועצת המשפטית של ניו יורק, לטישה ג'יימס, הודיעה בציוץ בטוויטר כי הגישה תביעה נגד B&H Photo, קמעונאית האלקטרוניקה המפורסמת בניו יורק, והגדולה ביותר בארצות הברית שבבעלות חרדית של חסידי סאטמר.

בציוץ שלה נכתב: הגשנו תביעה נגד B&H, חנות התמונות והאלקטרוניקה, בגין כך שלא שילמה מס מכירות על עשרות מיליוני דולרים שקיבלו מיצרנים בגין "הנחה מיידית" ללקוחות. בניו יורק אף חברה אינה מעל החוק".

מדינת ניו יורק תובעת על כך שהחברה הענקית והגדולה בארצות הברית כביכול לא שילמה מס מכירות על רווחים של עשרות מיליוני דולרים.

ערוץ הטלוויזיה Fox5NY מדווח כי החקירה של היועצת המשפטית נפתחה בעקבות תלונה אנונימית של עובד ממורמר שפוטר.

"התביעה שהוגשה בבית המשפט העליון במדינת ניו יורק, נוגעת לאי תשלום של H&M בתשלום מיסים על כסף מהנחות בנקודת המכירה שהחברה מציעה ללקוחותיה, עבורן היא מקבלת החזר מהיצרנים", כך לפי כתב התביעה.

מס מכירות של מדינת ניו יורק נדרש על כסף שהחברה מקבלת מהיצרנים, אם היא שילמה להם במזומן, המס הוא על הרווח, אך המדינה טוענת כי B&H מעולם לא שילמה את המס, על אף החוק המפורש.

מטעם החברה לא נמסרה עדיין תגובה לתקשורת, אך אנשים המקורבים לעסק הענק והכי מפורסם בארצות הברית לציוד צילום. טוענים כי התביעה מופרכת. וכי הם לא חייבים כלום. היועצת המשפטית היא גם התובעת בתיקי המס של הנשיא טראמפ, ודורשת מטראמפ החזרי מס במיליונים.

ההודעה של היועצת המשפטית הביאה את תושבי ניו יורק החרדים להיזכר בבחירות לתפקיד התובע של מדינת ניו יורק, כזכור בשנה שעברה הגברת לטישה ג'יימס, היתה המעומדת של החרדים, היא היתה ידועה ביחס ההוגן שלה לחברה החרדית, ואכן החרדים עשו הכל כדי שהיא תבחר. החרדים ניהלו קמפיינים עבורה והכניסו אותה לביתם של רבנים ואדמו"רים כדי לקבל את ברכתם, כעת הם אולי מתחרטים.

חנות המצלמות B & H

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד