ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מבצע 'חגורה שחורה' נמשך

הפסקת אש? צה"ל תקף ברצועת עזה - יישובים ביטלו הלימודים

למרות ההודעה הבוקר על הפסקת אש וסיום תכנית 'חגורה שחורה', נראה כי ההרתעה הישראלית לא הופנמה בצד השני ומאז נורו לעבר ישראל 8 רקטות שבנס לא גרמו לנפגעים. לאחר חצות ליל החל צה"ל להגיב בתקיפת יעדי טרור | לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה, באשקלון ובנתיבות

הפסקת אש? צה"ל תקף ברצועת עזה - יישובים ביטלו הלימודים
רצועת עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשעות הבוקר (חמישי) המוקדמות, בתיווך מצרים, נכנסה לתוקפה הפסקת האש במסגרתה סוכם כי הג'יהאד האיסלאמי יפסיק לשגר רקטות לעבר ישראל, וזו מצידה תפסיק את החיסולים והתקיפות ברצועת עזה.

בהמשך היום, הודיע פיקוד העורף על הסרת כלל המגבלות בעוטף עזה ובדרום, ובמקביל הודיע צה"ל כי הסתיימה תכנית "חגורה שחורה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל. "מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האיסלמי, הוא חוסל. האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד" אמר נתניהו, והוסיף "האויבים שלנו קיבלו את המסר - אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו. אני מקווה שהלקח הזה נלמד".

התקיפות של צה"ל אכן פסקו, גם שיגור הרקטות נפסק, אך כבר בשעה 6:12 הופר השקט ובוצע שידור רקטה לעבר חוף אשקלון, כך גם בשעה 6:59 ובשעה 7:20 בשלישית.

בשעה 10:55 שוגרה רקטה לעבר העיר נתיבות, בשעה 17:24 נשמעה אזעקה בישובי המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, ובשעה 22:03 שוגרו שתי רקטות לעבר העיר שדרות.

מדובר בשמונה שיגורים מעזה לעבר יישובי העוטף בשלוש פעימות שונות. 

בעקבות כך, החליט פורום ראשי רשויות עוטף עזה, שמחר (שישי) לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בחמשת רשויות העוטף. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים" נמסר מהרשויות אשכול, שדות נגב, שער הנגב, שדרות וחוף אשקלון.

בהמשך הצטרפה גם עיריית אשקלון להחלטה. "בשל הירי המתמשך לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה והחשש משיגורים לעבר העיר, הוחלט על ידי ראש העיר, תומר גלאם, לבטל את קיום הלימודים מחר".

בעקבות הדיווחים ברשתות החברתיות כי גם עיריית אשדוד החליטה להשבית את הלימודים מחר, פרסמה העירייה "אנו מבקשים להבהיר כי ההודעות המופצות כעת על ביטול הלימודים, לא יצאו מעיריית אשדוד. העירייה תקיים הערכת מצב עם פיקוד העורף ותודיע על החלטתה בצורה מסודרת מיד לכשתתקבל".

לאחר חצות ליל, הודיעה עיריית נתיבות כי בתום הערכת מצב מורחבת בהשתתפות גורמי צבא, משטרה, וועד הורים, עירייה ולאור המשך הירי לכיוון עוטף עזה הוחלט לבטל את ההנחיה הקודמת ומחר יום שישי 15/11 לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר נתיבות לרבות חינוך מיוחד גני ילדים ומעונות יום.

בשעות הלילה (חמישי) תקף צה"ל יעדים של ארגון הג'יאהד האסלאמי בתגובה לירי הרקטות לאורך היום. גל ברגר הכתב לענייני פלסטינים של 'כאן' ציטט מדיווחים כלי תקשורת פלסטיניים כי מסביבות 01:00 ועד 01:30 הותקפו שלושה מוצבים בדרום רצועת עזה: שני מוצבים של הג'יהאד האסלאמי באזור חאן יונס וברפיח, ועוד מוצב של ארגון ועדות ההתנגדות באזור רפיח. המוצבים הותקפו כמה פעמים בכמה טילים. עוד דווח כי באחת התקיפות ברפיח נפצעו שני פלסטינים.

בסביבות השעה 03:00 עדכן דובר צה"ל כי צה"ל סיים תקיפה של שורת יעדי טרור של הג'יאהד האסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור, הותקף מתחם צבאי ששימש בין היתר כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור בה מספר משרדי מפקדים של הארגון.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את הפרת הפסקת האש ושיגור הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול, ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נמסר בהודעה.

הפסקת אש רצועת עזה הסלמה בדרום מבצע חגורה שחורה ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד