י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התביעה נגד B&H החרדית

הבעלים מגיבים: "זה ממש לא בסדר ולא יתייחסו אלינו בבריונות"

לאחר שאמש דיווחנו על תביעה מצד היועצת המשפטית של מדינת יורק כנגד חנות המצלמות המפורסמת במנהטן שבבעלות חסיד סאטמר, הבעלים מגיבים ותוקפים: "אנחנו חושבים שהפעולה הזו פוגעת ומאכזבת מאוד. לא יתייחסו אלינו בבריונות" • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

הבעלים מגיבים: "זה ממש לא בסדר ולא יתייחסו אלינו בבריונות"
חזית בנין B&H בניו יורק צילום: yeshiva world news

התביעה נגד חנות המצלמות החרדית המפורסמת B&H במנהטן: שעות לאחר הפרסומים בכלי התקשורת ובין הייתר גם ב'בחדרי חדרים', בעליה מפרסמים תגובה: "היום הגיש התובע הכללי של ניו יורק תביעה נגד B&H וטען כי היינו צריכים לגבות מס מכירות מלקוחות בהנחות חיסכון מיידי. ברור שאנו מאמינים כי טענות אלה אינן ראויות, במיוחד משום שכל ענף הקמעונאות האלקטרוניקה הצרכנית נוקט בגישה זהה שאנו עושים. B&H תילחם בטענות אלה באגרסיביות. לא ייאמן שהיועצת המשפטית מטעה את הציבור לגבי החברה שלנו, תוך התעלמות מהנהגות זהות מצד מתחרים גדולים בהרבה".

"היועצת המשפטית טועה, והיא מנסה ליצור מס על הנחות כדי לגרום לניו יורק לשלם יותר. B&H אינה חנות פשוטה, אנחנו מוסד ניו יורקי, ופועלים כאן כמעט 50 שנה עם מוניטין מושלם, מחלקת המס ביצעה אינספור ביקורות, ואף פעם לא הזכירה פעם אחת את הנוהג התעשייתי הנרחב הזה", מציינים הבעלים בתגובה.

כמו כן הם כותבים בהצהרתם לתקשורת, "חברת B&H לא עשתה שום דבר רע וזה מקומם כי היועצת המשפטית החליטה לתבוע חברה מניו יורק המעסיקה אלפי ניו יורקים, היועצת המשפטית רוצה לחייב את הניו יורקים מס על כסף שמעולם לא הוציאו. זה לא בסדר ולא יתייחסו אלינו בבריונות".

הבעלים טוענים בתגובתם כי "באופן קבוע אנו מציעים ללקוחות הנחות חיסכון מיידי. זוהי פרקטיקה ענפה, מצלמה שנמכרת באופן קבוע ב-1,000 דולר ויש לה הצעה לחיסכון מיידי של 200 $, מחיר המכירה הוא נטו 800 $ ואנחנו גובים ומעבירים מס מכירות על 800 דולר. היועצת המשפטית טוענת שעלינו לגבות מס על בסיס 1,000 $ ובכך להחזיר מס מכירות של משך 13 שנים. השכל הישר, התקדים המשפטי ושנים של ביקורת מס מכירות המאשרות את הנוהג שלנו אומרים שעשינו הכל נכון".

וכדי למזער נזקים מצד לקוחות מבהירים בעלי החנות, "אנו רוצים שכל אחד מכם יידע ש-B&H פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של יושרה בכל מה שאנחנו עושים, ואנחנו חושבים שהפעולה הזו פוגעת ומאכזבת מאוד. אני מצפה לטעון את הטענות הללו בבית המשפט כדי להגן על עצמנו ועל לקוחותינו מפני ההאשמות האבסורדיות הללו".

לסיום הם מבהירים, "אנחנו נדאג שנוציא 100% מהאנרגיה שלנו לשרת את הלקוחות שלנו, כמו שאנחנו תמיד עושים, ולעמוד בציפיות שלהם בכל יום. אנא אל תאפשרו לתביעה קלת דעת זו ליצור כל הסחת דעת מהייעוד שלנו להתייחס נכון ללקוחותינו".

כזכור, אתמול (חמישי) היועצת המשפטית של ניו יורק, לטישה ג'יימס, הודיעה בציוץ בטוויטר כי הגישה תביעה נגד B&H Photo, קמעונאית האלקטרוניקה המפורסמת בניו יורק, והגדולה ביותר בארצות הברית ונמצאת בבעלות חרדית של חסידי סאטמר.

בציוץ שלה נכתב: הגשנו תביעה נגד B&H, חנות התמונות והאלקטרוניקה, בגין כך שלא שילמה מס מכירות על עשרות מיליוני דולרים שקיבלו מיצרנים בגין "הנחה מיידית" ללקוחות. בניו יורק אף חברה אינה מעל החוק".

מדינת ניו יורק תובעת על כך שהחברה הענקית והגדולה בארצות הברית כביכול לא שילמה מס מכירות על רווחים של עשרות מיליוני דולרים.

ערוץ הטלוויזיה Fox5NY דיווח כי החקירה של היועצת המשפטית נפתחה בעקבות תלונה אנונימית של עובד ממורמר שפוטר.

חנות המצלמות B & H לטיטיה ג'יימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד