י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חמישה ימים לסיום הדד ליין

בממשלת אחדות: יעלון לא ייקח תפקיד שר

לא נותר עוד הרבה זמן אבל אפשר הכל לפתור תוך שעות ספורות עם רצון טוב וקצת ויתורים קלים. על פי הדיווח ב'ישראל היום', לפיד עדיין מערים קשיים באשר לכניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו • יעלון מוכן להכנס אך לא לכהן כשר תחת יריבו המר

בממשלת אחדות: יעלון לא ייקח תפקיד שר
בוגי יעלון צילום: פלאש 90

האם השבוע הבא יהיה ציון דרך להקמת ממשלת אחדות? הפרשן מתי טוכפלד מדווח הבוקר (שישי) ב'ישראל היום' כי בישיבה נוספת שקיימו אתמול ראשי 'כחול לבן' בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי, הם הביעו סקפטיות לגבי מידת רצינותו של יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ללכת לממשלת אחדות ולא להוביל לבחירות שלישיות.

כמו כן מדווח טוכפלד כי ח"כ יאיר לפיד המכהן כיו"ר 'יש עתיד' בתוך רשימת 'כחול לבן', ממשיך לערום קשיים לגבי ההחלטה המסתמנת של יתר חבריו להנהגה. גם אם תתקבל ההכרעה כי הולכים על ממשלת אחדות עם, הרי שבוגי יעלון צפוי להישאר בשלב הראשון, בזמן שנתניהו יכהן כראש הממשלה, מחוץ לממשלה, אולם כחלק מהקואליציה - הוי אומר ח"כ מן המניין, זאת על מנת לעמוד בהבטחת הבחירות שלו שלא יכהן בממשלה תחת נתניהו יריבו המר. אולם כאשר גנץ ייקח את המושכות מידי נתניהו, צפוי יעלון להצטרף לממשלה ולקבל תיק בכיר כלשהו.

פורום 'הקוקפיט' של 'כחול לבן', עדיין לא שולל אף אופציה וכי כולן עדיין פתוחות למרות שנותרו לגנץ רק ארבעה ימי עבודה עד שיאלץ להשיב את המנדט לידי נשיא המדינה ביום רביעי הבא, גם האופציה של הקמת ממשלת מיעוט - הוי אומר ממשלה ללא רוב בכנסת - עם פחות מ-61, עם תמיכת הח"כים הערביים מבחוץ.

ממשלה שכזאת לא תצא אל הפועל. יו"ר 'ישראל ביתנו' כבר הבהיר כי לא יהיה חלק מממשלה כזאת וגם ח"כים ערבים הבהירו מצידם כי לא יתנו תמיכתם לממשלה שליברמן בתוכה. 

מפלגת כחול לבן ממשלת אחדות משה בוגי יעלון יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד