כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מטס ההתרסה: 'כפפות של משי' או 'מדיניות היסטרית'?

הפוליטיקאים מתנצחים: איך לנהוג בפעילי 'מטס ההתרסה'? • ח"כ בן ארי: "המשטרה והשר לביטחון פנים התנהגו בעדינות עם פורעי המשט הטורקי במקום להוציא להם את החשק"

נתב"ג
נתב"ג

מטס ההתרסה שחולל מהומה בנמל התעופה בן גוריון, כמו גם בשדות תעופה בעולם, מצליח לעורר פולמוס גם במערכת הפוליטית.

במטס ההתרסה הקודם היססו חברות תעופה בטרם ביטלו את טיסתם של פעילים לישראל, אולם הפעם נעצרה עלייתם של עשרות מהם למטוסים. בהודעה שהעבירה רשות ההגירה והאוכלוסין לחברות התעופה השונות ברחבי העולם נאמר במפורש, כי נאסרה כניסתם של הפעילים לישראל.

מי שהיה אחראי מטעם הממשלה על הטיפול בנושא הוא השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, שהודיע כי ישראל תגלה אפס סובלנות ברגע שיחצו את הגבול במטרה לגרום לאנרכיזם.

גם שר הפנים, אלי ישי, דיבר נחרצות נגד המטס ונגד "צביעותם של הפרובוקטורים המתריסים נגד מדינת ישראל". הוא הבטיח כי הם יטופלו ביד קשה ונחושה, "לצד הרגישות המתבקשת".

השר ישי אמר את הדברים במהלך נאומו בכנס רמלה החמישי, העוסק בנושא בעיית העובדים הזרים ותופעת המסתננים. השר ישי סיפר כי הורה להחזיר את הפרובוקטורים לארץ מוצאם, "בתיאום עם גורמי אכיפת החוק".

במערכת הפוליטית ביקרו, משמאל, את יחסה של ישראל להגעת הפעילים, אך גם מימין תקפו את הרכות היחסית שבה נהגו עמם בעבר.

משמאל טענה יושבת ראש מרצ, ח״כ זהבה גלאון: "שוב מדיניות החוץ של ישראל נופלת קורבן לפוליטיקה הפנימית של נתניהו וליברמן. חוסנה וביטחונה של ישראל לא היה נפגע מכמה מאות אנשים שהיו מגיעים לארץ. במקום זאת, כמו בפרשת המרמרה, שוב המדיניות הישראלית ההיסטרית משרתת את מסע הדה לגיטימציה נגד ישראל".

לעומתה, התבטא ח"כ מיכאל בן ארי ואמר: "המשטרה והשר אהרונוביץ אשמים בכך שהתנהגו בכפפות של משי עם הפורעים במטס הקודם במקום להוציא להם את החשק להגיע שוב".
מטס ההתרסה אלי ישי יצחק אהרונוביץ' זהבה גלאון נתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד