כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאיר ברנס איים על הגר"ע, אבל אינו כשיר לעמוד לדין

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע: מאיר ברנס, שהודה כי תכנן לרצוח את הגר"ע יוסף, אינו כשיר לעמוד לדין • יופסקו ההליכים המשפטיים נגדו והוא יואשפז בבית חולים לחולי נפש

מאיר ברנס. צילום:ארכיון
מאיר ברנס. צילום:ארכיון

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (א) כי מאיר ברנס, מי שתכנן לרצוח את הגר"ע יוסף, אינו כשיר לעמוד לדין. על פי החלטת בית המשפט, יופסקו ההליכים המשפטיים נגדו.

הרכב השופטים במחוזי קבע כי מאיר ברנס, שאושפז בשנים האחרונות בבית חולים לחולי נפש, יאושפז גם בשנים הקרובות. זאת בכפוף להחלטת הפסיכיאטר המחוזי שטען כי בשל שורת המעשים, המדובר נחשב לאדם בעל רמת סיכון גבוהה לסביבתו.

לברנס מיוחסת שורת מעשים וכוונות לפגוע באישים בכירים ובראשם הגר"ע יוסף. לפני כ-10 שנים הוא דרס את רבה הראשי של העיר צפת, הגאון רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל, ופצע אותו קשה. גם אז הוא לא הועמד לדין, ואושפז בבית חולים לחולי נפש.

עתה עמד בפני בית המשפט האיום של ברנס לפגוע בגר"ע יוסף. ברנס הודה בחקירתו במשטרה, כי הוא אכן תכנן לשסף את גרונו של הגר"ע יוסף, במהלך תפילתו בכותל המערבי בליל תשעה באב, באמצעות שבר מראה. הוא אף הרחיב ופירט על התוכנית בפני החוקרים.

לפני מספר חודשים שיסף ברנס את גרונו של חולה בבית החולים לחולי נפש בו היה מאושפז, לאחר שזב, לטענתו, זילזל ברבי מליובאוויטש זצוק"ל.

אלא שעל כל המעשים בהם הוא חשוד, לא יועמד ברנס, כאמור, לדין.
מאיר ברנס הרב עובדיה ביסטריצקי רצח בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד