י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רבי דוד משה השני

פרופיל: הממשיך החדש מקרעטשניף קרית גת

הוא אהוב ונערץ על כל בני הקהילה בקרית גת, בקי בתורת הרבי מחב"ד, ולא מפסיק לדבר על סבו שהוא נושא את שמו. משה ויסברג יצא לקרית גת האבלה על פטירת הרבי שהקים את הקהילה החרדית בעיר ושמע על הממשיך רבי דוד משה רוזנבוים 

פרופיל: הממשיך החדש מקרעטשניף קרית גת
הממשיך מקרעטשניף קרית גת (במרכז) במסע הלוויה צילום: שוקי לרר

במסע הלווית האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל ביום חמישי, הכריז אחיו הגדול האדמו"ר מקרעטשניף כי על פי רצונו הטהור של הרבי זצ"ל הוא ממנה את בנו הרה"צ רבי דוד משה שליט"א למלא את מקומו כאדמו"ר בקרית גת, ואת הבנים הרה"צ, רבי יחזקאל שרגא, רבי חיים מרדכי ורבי שלום אליעזר זאב לאדמו"רים במקומות שונים, החסידים פצחו בקריאת מזל טוב לרגל ההכתרה של הבן הגדול.

'בחדרי חרדים' פסע במשעולי חייו של הרבי החדש רבי דוד משה רוזנבוים, שנולד בי"ט כסלו תשל"ב וממשיך את מסורת והנהגת שושלת חצר הקודש קרעטשניף.

רבי דוד משה נולד כבן בכור בבנים לאביו האדמו"ר רבי ישראל ניסן זצ"ל ונקרא בברית "דוד משה", על שם סבו כ"ק האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצ"ל, וותיקי החסידים מספרים כי באחת הבריתות לבניו של האדמו"ר רבי דוד משה זצ"ל פגש את כלתו הרבנית מקרעטשניף מקרית גת ואמר לה, "השמחה הבאה זה אצלך ותקראי לו דוד משה" המשפט התמוה של הרבי שהיה בגיל ארבעים בלבד התבררה מהר מאוד כשהרבי נפטר באופן פתאומי בהיותו ברומניה.

בשמחת הברית שימש אז סנדק הסבא רבא האדמו"ר רבי איתמר מנדבורנה זצ"ל, שהסתלק לבית עולמו חודשיים אחרי.

בבחרותו למד בתלמוד תורה במושב קוממיות ובישיבה קטנה היה מראשוני התלמידים בישיבה שפתח לכבודו אביו לרגל הגיעו לגיל מצוות ואף שכר לו מלמד מיוחד, אחד מהם היה הגאון רבי אברהם הורביץ זצ"ל בעל ה'ארחות רבנו' תלמידו של בעל ה'קהילות יעקב' זיע"א, בהגיעו לישיבה גדולה שלחו אביו לישיבת 'כוכב מיעקב' מטשעבין בירושלים, שם התחבב על רבותיו ראשי הישיבה ועשה חיל בלימודיו.

בהגיעו לגיל השידוכים, נלקח כחתן אצל האדמו"ר מפוריסוב, בנו של הגאון הצדיק רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל ממשכנות הרועים וחבר בד"ץ 'העדה החרדית' שקרבו וחיבבו והיה מגיע עמו לישיבות הבד"ץ שיעמוד לצידו.

מספר חודשים לאחר החתונה הגדולה שנערכה בקרית גת בחודש אלול תשנ"ב עבר להתגורר במקום ואף בראש השנה הראשון שאחר נישואיו נתן לו אביו לשמש כ'בעל מקריא' בתקיעות בראש השנה במקום בעל המקריא ותיק שהיה עד אז בעל מקריא גם אצל אביו ר' דוד משה מקרעטשניף.

בריקוד מצווה טאנץ ביחד עם אביו. צילום: יהודה פרקוביץ

באופן קבוע היה נוסע תדיר לבני ברק לשמוע את שיעוריו של פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל בהלכה, אותם היה מקיים הלכה למעשה בהיות עמקן.

למרות  שלא הכיר את סבו הגדול מספרים החסידים שהרב'ה החדש כל שעה מזכיר את הרבי ר' דוד משה, גם מעלת הכיבוד אב לאביו זה היה דבר מופלא אצלו, כאשר הוא מעולם לא ישב בפני אביו, כך גם את כל התיק הרפואי הוא ניהל.

החסידים מספרים כי הרב'ה מרחובות אמר כמה פעמים כי אחיו אמר לו מספר פעמים שהוא רוצה שר' דוד משה הוא ימשיך אותו אחרי הסתלקותו, ואכן הכריז את דבר הכתרתו במסע הלוויה.  

כך גם מציינים את היותו שפל ברך, שתמיד הולך בצידי דרכים ונחבא אל הכלים. אין ספק הם אומרים כי כעת הוא המתאים ביותר לשמש כרב'ה שימשיך את הדרך של הרבי המנוח שהתבטא עליו "הוא ידא אריכתא שלי". חסיד נוסף מספר ל'בחדרי חרדים': "הרבה אנשים מתייעצים עמו על כל צעד ושעל והוא מעורה בחיי הקהילה בקרית גת". 

הבן רבי דוד משה עמד בכל השנים לצידו של אביו לכל אורך הדרך וכשבנו את השכונה החדשה 'רמות דוד' בקרית גת לשם עבר בית המדרש של קרעטשניף, הוא היה הרוח החיה בביסוס החצר והקמת המקווה ושאר הדברים.

קשר מיוחד יש לרבי ר' דוד משה החדש עם חב"ד והיה נוסע להתוועדויות אצל הרבי בניו יורק, ר' דוד משה בקי בתורת חב"ד באופן מיוחד ואף קרא לאחד מבניו "מנחם מנדל", על שם הרבי זצ"ל.    

בשעת יציאת הנשמה של אביו האדמו"ר זצ"ל, מספרים המשתתפים, היה מחזה נוראי, פניו של הרבי זצ"ל האירו בעת אמירת ה'נשמת' בצורה מבהילה והרבי ר' דוד משה זעק "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו", ומיד חש שלא בטוב.  

ארבעת האדמו"רים במסע הלוויה ברחובות. צילום: שוקי לרר

קרעטשניף קרית גת הממשיך רבי דוד משה רוזנבוים רבי דוד משה מקרעטשניף פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד