ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מדור פוליטי חדש

כך דאג הח"כ לאדמו"ר, להיכנס לארה"ב בלי ויזה

מדוע דנו שרי הממשלה בשירותים של מאבטחיהם האישיים • הח"כ מש"ס שלא זוהה בכניסה לוועדה בכנסת • והמבחן הראשון של יעקב טסלר שעבר בהצלחה רבה • כתבנו הפוליטי ארי קלמן במדור חדש עם שלושת הסיפורים הפיקנטיים שעשו את השבוע מאחורי הקלעים של הכנסת

כך דאג הח"כ לאדמו"ר, להיכנס לארה"ב בלי ויזה
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

שלוש קריאות: את החשיפות הדרמטיות והנעשה בדיוני הכנסת הדרמטיים יותר או שמא הדרמטיים פחות, אתם בוודאי קוראים מידי שעה בשעה כאן באתר 'בחדרי חרדים' - אבל החל מהשבוע נעניק לכם הצצה אל מאחורי הקלעים של משכן הכנסת ומסדרונות הפוליטיקה הישראלית / חרדית. שלוש קריאות - שלושה סיפורים שלא תקראו באף מקום אחר.

קריאה ראשונה - המקום: המבואה לישיבת הממשלה. הזמן: המתנה לראש הממשלה העושה את דרכו לישיבת הממשלה המיוחדת בעקבות המצב הביטחוני והלחימה בדרום.

בספות העור שבכניסה יושבים להם שני שרים וסגן שר אחד ומרכלים על הנעשה בכנסת ובעולם, או אז חולף על פניהם מי שנכנס רק שעות קודם לכן לתפקיד שר הביטחון, נפתלי בנט, כשאליו צמודים שני מאבטחי היחידה המיוחדת לאבטחת אישים. השרים שיושבים נינוחים על הספה הנוחה פוצחים בדיון, תוך שהם מתקשים להסתיר את הקנאה בשדרוג הרציני של בנט, כשהחל מיום שלישי בשעה 11:00 זוכה לאבטחה צמודה לנוכח תפקידו המסווג.

ואז מעלה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל נושא חשוב לדיון, כשהיא מציינת כי המאבטחים שהוצבו מחוץ לביתה, נוהגים להשתמש בשירותים דווקא בביתה הפרטי, גמליאל מציינת שהדבר לא נעים לה ופוגע לה בפרטיותה והיא לא מבינה מדוע השב"כ לא דואג להם לשירותים משלהם מחוץ לבית.

עמיתיה לשיחה, סגן השר יעקב ליצמן סיפר כי אצלו דווקא יש בית כנסת של חב"ד (ברחוב חנה) בסמוך לביתו ומאבטחיו נוהגים לעשות את צרכיהם שם, אליו הצטרף גם אופיר אקוניס כשר המדע, שסיפר גם הוא כי מול ביתו יש בית כנסת המשתייך לחב"ד וגם מאבטחיו נוהגים לפקוד את חדר השירותים במקום, כשהם מרגישים בכך צורך. 

ליצמן. צילום: שלומי כהן, פלאש 90

קריאה שנייה - במשכן הכנסת שלאחרונה עובד במתכונת כמעט רגילה, ישנם פרצופים חדשים, מאבטחי הכנסת לעיתים תכופות עוצרים בשוגג חברי כנסת, כשהם מתבלבלים ותוהים, האם מדובר בחלק מחברי כנסת צעירים מרשימת 'כחול לבן', שמאבטחי הכנסת מסתפקים האם מדובר בעוזר פרלמנטרי או שמא המחוקק הטרי בעצמו. 

בפתח אחד מדיוני הוועדות שהתקיימו השבוע, לקח למאבטחי הכנסת דקה לגלות מי הדמות שעומדת מולם וטען כי הוא חבר כנסת שכבר מכהן כשלוש שנים בתפקיד - היה זה מיכאל מלכיאלי חבר הכנסת הנמרץ מסיעת ש"ס, ששינה את צורתו וכפי שנראה גם כאן בתמונה אפשר להבחין בכך.

מלכיאלי כך נודע ל'שלוש קריאות' הוריד בחודשים האחרונים לא פחות מ-22 ק"ג וזאת בעקבות שמירה על תזונה נכונה, לא ברור האם זה לנוכח הפגרה שמזנון הכנסת לא היה פעיל, או שמא מלכיאלי התרוצץ במאות סיורים ברחבי הארץ בחודשים האחרונים, כך או כך, תושבי שכונת נווה יעקב סיפרו למדור כי לפעמים יוצא להם לראות בשעות הקטנות של הלילה את חבר הכנסת עושה הליכה במשך 50 דקות.

מלכיאלי. לפני ואחריי

קריאה שלישית - לא מעט פעמים תוהים הציבור בישראל, מדוע צריך נציג לפי חצרות, מה תורם הנציג של החצר הזו ומה מועיל הנציג של החסידות ההיא לטובת עולם החסידות בכנסת - אז מי שיקרא את הסיפור הבא בוודאי יקבל תשובה ויוכל לשתף גם את חבריו בטבילת המקווה הרותחת מחר בבוקר, כשלפחות שאלה אחת המוטלת באי וודאות פוליטית תתבאר להם.

חסידות ויז'ניץ, כפי שסיפר לנו השבוע מוישה נייעס שלנו, סערה - סביב טיסתו של הרבי לניו יורק לחתונת נכדו, שעות קודם הטיסה גילו כי הויזה של האדמו"ר לא נמצאת. הטלפון הראשון שנעשה היה לנציגם בכנסת ויבקשו שיפעל לטובת העניין - מיד החל שלוחא דרבנן יעקב טסלר להפעיל את הקשרים שלו מעבר לים והגיע עד למחלקת ההגירה, שם הסכימו להנפיק אישור חד פעמי לאדמו"ר.

עד שהמייל עם האישור הגיע, אל מול התעקשותו של קצין הבטיחות של חברת אל-על - הטיסה כבר יצאה לדרכה וכך נאלץ האדמו"ר לשוב למעונו שברח' תורת חיים בקרית ויז'ניץ. למחרת האישור הונפק עבור טיסת 'אל על' שהמריאה בשעות הצהריים, שם נמצא רק מקום אחד במחלקת הביזנעס, אולם בכל זאת הוחלט כי ינסו להנפיק כבר אישור ויזה קבועה. ממש כמו אברהם אבינו עמד טסלר ויאמר "הנני", הוא הרים טלפון לשגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן שהבטיח לטפל בעניין מיידית. 

בלתי להשם לבדו, טסלר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 

טסלר, כמו אברהם אבינו לא עלה אמנם על החמור, כי אם חיש מהר התניע את רכבו ומיהר להגיע לקונסוליה בירושלים, לא לפני שהגיע לפוטו בקניון רב שפע להדפיס תמונת פספורט של האדמו"ר לאישור הויזה, אלא שהשגרירות הבטיחו ליישם את הבטחתו של השגריר ולהדפיס את הויזה בשעה 12:00 אבל זה היה מידי מאוחר וטסלר נאלץ לוותר והודיע כי הוא ממהר לשדה התעופה ללוות את האדמו"ר שימריא בשעה 12:30.

סוף דבר האדמו"ר עלה על הטיסה ובחסידות כססו ציפורניים לראות האם העסקן החדש יוכיח את עצמו ויצליח להכניס את רבו ללא ויזה לתוך שערי המדינה הקשוחה ארצות הברית. גם אנחנו ב'שלוש קריאות' כיוונו שעון מעורר לשעה 'שלוש' לפנות בוקר, כדי לבדוק עם מוישה נייעס מה עלה בגורלו של הרבי, ורק שעודכנו כי טסלר הצליח - חזרנו לישון בתקווה ללילה שקט גם בדרום.

כשהתעורננו, גילינו פרט נוסף, האדמו"ר לא חסך בתודות ולפני שהחל לטפס בגרם המדרגות אל פתח המטוס הוא פצח בריקוד עם הח"כ הנאמן כאות הוקרה על הסיוע.

להתראות ב'שלוש קריאות' בשבוע הבא.

יעקב ליצמן יעקב טסלר שלוש קריאות מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד