י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפלונטר הפוליטי ברגעי הכרעה

בני גנץ קורא לפרק הבלוק. 'הליכוד': "ניסיון להצדיק ממשלה שתלויה באחמד טיבי"

לקראת סיום ימי המנדט של בני גנץ, ההתכתשות בין 'כחול לבן' לליכוד עולה שלב ומגיע לשיא. גנץ קורא לגוש הימין לפרק את הבלוק ולחבור אליו: "אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית?" • בליכוד משיבים אש ופונים ללפיד לפרק את השותפות

בני גנץ קורא לפרק הבלוק. 'הליכוד': "ניסיון להצדיק ממשלה שתלויה באחמד טיבי"
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי מגיע השבוע לרגעי ההכרעה: דקות קודם השבת שיגר יו"ר 'כחול לבן' חבר הכנסת בני גנץ קריאה לפירוק גוש בלוק הימין, כשהוא מזמין אותם לחבור אליו לקואליציה. 

בפוסט שפרסם בני גנץ דקות לכניסת שבת כתב, "בעוד 5 ימים יסתיים פרק הזמן של המנדט שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה. אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת". כאשר הערב (מוצ"ש) הוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה, "בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו".

"אתמול נפגשתי עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. דנו באפשרויות שעל הפרק - וישנן אפשרויות כאלו. אני מעריך מאוד את עמידתו של ליברמן על עקרונותיו, והרצון שלו להקים ממשלת אחדות כפי שגם אני פועל להקים. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות. במקביל התקדמנו השבוע בגיבוש קווי היסוד בנושאים שחשובים באמת לאזרחי ישראל- בבריאות, בחינוך, בדת ומדינה עם העבודה-גשר ועם ישראל ביתנו". עדכן.

גנץ עבר בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק, למתקפה על 'הליכוד' שטען בדבריו כי "לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. כולנו זוכרים את הניסיון של נתניהו רק לפני חצי שנה להקים ממשלה צרה עם אבי גבאי עבור חסינות. כולנו זוכרים שפעל בשיתוף פעולה עם מפלגות שהיום הוא טוען שהן אינן לגיטימיות אפילו לקיום שיח עימן, בכדי לפזר את הכנסת. פעמיים הוא ניסה להשיג חסינות ונכשל. ינסה בעתיד – וייכשל שוב. חשוב לי שתדעו שבמשא ומתן יש לנו עקרונות וערכים, שלאורם אנו פועלים".

יו"ר 'כחול לבן' הוסיף ופנה לראשי סיעות בלוק הימין, "כולכם אנשים אחראים - אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? זה מה שמגיע לחולים במסדרונות בבתי החולים? האם ניתן להעמיד את אתגרי הביטחון של ישראל ללא ידיים מנוסות, קבועות ויציבות על ההגה? שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית". שהוא מציין עוד כי "ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף". 

בליכוד הגיבו תוך דקות ומסרו; "זה עוד ניסיון להצדיק את הבלתי נתפש - שליברמן וגנץ יפגעו בביטחון ישראל ויאפשרו הקמת ממשלת מיעוט שתהיה תלויה באחמד טיבי, איימן עודה וחברי הרשימה המשותפת, שתומכים בטרור וקוראים לחיילי צה"ל פושעי מלחמה - איך הם יסתכלו בעיניים של אמהות חיילי צה"ל. הזוי". בנוסף מסרו בתגובה לקריאתו של גנץ, "הליכוד פונה ליאיר לפיד לשחרר את בני גנץ מהתחייביותיו לגוש".

גם סיעת 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואייל שקד מסרו בתגובה לקריאת גנץ לפירוק הגוש: "לא נפרק את הבלוק. כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל. אנחנו נאמנים לגוש הימין. אנו קוראים לכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו - גנץ".

בנימין נתניהו בלוק הימין בני גנץ ממשלת אחדות מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד