י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צה"ל תקף יעדי חמאס

למרות הפסקת האש: רקטות שוגרו בליל שבת לבאר שבע - פונו פצועים

אזעקה פילחה את השקט בליל שבת בעיר באר שבע בעקבות ירי שתי רקטות לעבר העיר. בשונה מהתנהלות צה"ל בשבוע האחרון, הותקפו בתגובה דווקא יעדי טרור של חמאס | 8 פצועים פונו לבית החולים סורוקה | בחמאס מגיבים אומרים כי לא יאפשרו לישראל לבחור את הזמן והמקום של כל מערכה

למרות הפסקת האש: רקטות שוגרו בליל שבת לבאר שבע - פונו פצועים
שיגור רקטות לעבר הדרום צילום: Hassan Jedi/Flash90

האש לא פוסקת. בליל שבת לקראת השעה 02:00 הופעלה אזעקה בבאר שבע וביישובים הסמוכים בעקבות ירי שתי רקטות. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטות.

‏ההבנה במערכת הביטחון לגבי הירי שבוצע הלילה לבאר שבע היא שככל הנראה הנהגת החמאס לא רצתה בו.

בתגובה לשיגור הרקטות, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע.

בשונה מהשבוע האחרון, צה"ל הטיל את האחריות על הג'יהאד האיסלאמי, התגובה הפעם היתה נגד יעדים של ארגון הטרור חמאס ה"אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".
 
צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש.

ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לתשעה בני אדם, כולם במצב קל, בהם: 5 נפגעי חרדה ו-4 שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. 

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר כי בעקבות האזעקות בבאר שבע, פונו למלר"ד סורוקה שמונה נפגעים. כולם במצב קל. שתי נשים אושפזו, אחת בשנות החמישים לחייה, אושפזה במחלקה אורטופדית ואישה נוספת בת 77 אושפזה להשגחה במחלקה לנוירוכירורגיה. אם ותינוקה נפלו בעת ריצה למרחב מוגן. התינוק הושאר להשגחה ושוחרר בשעות הבוקר ממלר"ד ילדים.

בחמאס מגיבים: "ישראל נושאת בהשלכות של תוקפנותה"

דובר חמאס, פאווזי ברהום, הגיב לתקיפות צה"ל והזהיר כי "ישראל נושאת בהשלכות ובתוצאות של תוקפנותה המתמשכת נגד ההתנגדות ונגד התושבים בעזה". לדבריו, בארגונו לא יאפשרו לישראל "להמשיך בהפרות שלה ובמדיניות הנפשעת שלה ולא יאפשרו לה לבחור את הזמן והמקום של כל מערכה".

עוד אמר ברהום כי "ההחלטה היא תמיד בידי החמ"ל המשותף של הפלגים מבחינת הערכת המצב וההתמודדות עם כל תוקפנות ישראלית, באופן שיבטיח את בלימתה, את שבירת המשוואות ואת ההגנה על האינטרסים של העם הפלסטיני".

בחמאס מתייחסים ישירות לשבחים בישראל, על כך שהארגון עמד מהצד בסבב האחרון מול הג'יהאד האסלאמי. מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, "ההצהרות של ישראל שמשבחות את עמדת חמאס (על עמידתה בצד סבב הלחימה האחרון), נועדו ליצור בידול ולהעמיק את הסדק בין האחים בשיטה מלוכלכת ולמרבה הצער חלק מתלכדים סביב ההצהרות האלה ובונים עליהן את עמדתם". הוא הוסיף כי "מה שנדרש הוא לתקן את העניין באמצעות דיאלוג כדי להימנע ממלחמת אחים בתקופה רגישה". כך צוטט הבכיר בדסק הערבים של 'כאן 11'.

כמו כן דווח כי במהלך השבת, הגיע מנהיג חמאס ברצועה אסמאעיל הנייה, לנחם את משפחת בהא אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שחוסל יחד עם אשתו על ידי צה"ל עם פתיחת תכנית "חגורה שחורה".

ומה באשר לשיגרה בדרום?

בהערכת מצב של פורום ראשי הרשויות בשדרות ועוטף עזה, הוחלט כי מחר (ראשון) יתקיימו לימודים בשדרות והמועצות בעוטף.

מעיריית שדרות נמסר כי בשדרות החזרה ללימודים תהיה מדורגת. 08:00-07:30 הגעת צוותים חינוכיים ופתיחת מוסדות החינוך. 08:30 - קבלת תלמידים, פעילות הפגה וחזרה ללמידה מסודרת ושגרתית. בתקווה לימים שקטים וטובים.

הודעה דומה יצאה גם מעיריית אשקלון שהחליטה על חזרה מחר ללימודים סדירים. 

הפסקת אש הסלמה בדרום ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד