י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פוליטיקה דוחה שבת?

בשבת קודש: נתניהו ניהל שיחות עם בכירי סיעתו - "מצב חירום"

בעצם יום השבת ניהל ראש ממשלת ישראל לו"ז פוליטי. כאשר קיים שיחות עם בכירי סיעתו, לאור חששו כי תוקם השבוע ממשלה בראשות גנץ בתמיכת הח"כים הערבים | נתניהו: "אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל" | יאיר לפיד: "ביבי שוב מסית לאלימות"

בשבת קודש: נתניהו ניהל שיחות עם בכירי סיעתו - "מצב חירום"
נתניהו בשיחת טלפון צילום: Gideon Markowicz/ Flash90

פיקוח נפש? דוחה שבת? בשל הפלונטר הפוליטי שככל הנראה מתקרב לרגעי הכרעה, ראש ההמשלה ויושב ראש 'הליכוד' בנימין נתניהו קיים בעיצומה של השבת, שיחות חירום עם חברי מפלגתו, בהן הוא התריע מפני הקמת ממשלת מיעוט, כשבשיחות אלה אמר כי מהמידע שהגיע אליו, גנץ צפוי להצהיר על הקמת ממשלה כזו במהלך השבוע שלפנינו.

על פי הודעת 'הליכוד', ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחות שהוגדרו בליכוד כ'שיחות חירום' כי "אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל", לטענתו, "יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת".

עוד הבהיר נתניהו באותם שיחות כי "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר".

"זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה". בדבריו טען נתניהו כי "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי שלושה רמטכ"לים לשעבר - אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".

"ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף אחד מהם לא מכחיש" ציין נתניהו שצפוי לכנס מחר (ראשון) לשיחות חירום את חברי בלוק הימין כשהוא הצהיר באותם שיחות כי "יש לנו אפשרות לעצור את זה, צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי. אסור לתת לזה לקרות. בכחול לבן לא מנהלים שום משא ומתן עם הליכוד למעלה מ-10 ימים".

חבר הנהגת 'כחול לבן' בוגי יעלון הגיב לנתניהו,"בבלפור יושב אדם שמבין שעבר זמנו. נתניהו שורד מיום ליום על זמן שאול, ומוכן כבר לשרוף הכל כדי להימלט מספסל הנאשמים. נתניהו, די! ישראל חשובה ממך, הגיע הזמן למנהיגות אחרת". יאיר לפיד הגיב, "ראש ממשלה במדינה דמוקרטית אינו יכול להגיד לאנשיו "להבעיר את הכל". ביבי שוב מסית לאלימות ושוב יגיד אחר כך "לא לזה התכוונתי".

יצוין כי נכון לשעה זו איש מבין המפלגות החרדיות והדתיות השותפות לבלוק הימין לא הגיב לחילול השבת שביצע ראש הממשלה וראש הגוש.

בנימין נתניהו מצב חירום בני גנץ חילול שבת בבלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד