י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האברכים מחו

אשדוד: בליל שבת ראש הישיבה מנע חילול שבת גדול

צינור ביוב רציני ומרכזי התפוצץ בסמוך לקהילה החרדית באשדוד והעבודות המשיכו לתוך השבת, ראש ישיבת גרודנא שהגיע למקום דרש ממנכ"ל העירייה להפסיק את העבודות

אשדוד: בליל שבת ראש הישיבה מנע חילול שבת גדול
ראש ישיבת גרודנא הגר"מ שמידע צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי לפני כניסת השבת, אירע פיצוץ גדול מאוד בצינור ביוב מרכזי ברחוב בני ברית פינת רחוב משה סנה, בקטע הסמוך לאזורים החרדיים ברובע ג' בעיר. שירותי העירייה הגיעו ועמלו שעות ארוכות על תיקון התקלה. אלא שבמקביל לכך, בעוד הפועלים עושים את עבודתם הלכה ונכנסה שבת קודש.

עקב סמיכות מקום העבודות לקרית ישיבת גרודנא בעיר, עלו מספר תושבים מבני הקהילה החרדית באזור אל מעונו של ראש הישיבה הגר"מ שמידע לעדכנו בחילול השבת הגדול. ראש הישיבה שזה עתה החל בסעודת השבת עשה את צעדיו לעבר מקום העבודות, כשהוא דורש לשוחח עם מנהל העבודות במקום.

תושבים מבני המקום מספרים ל'בחדרי חרדים', כי לאחר דין ודברים קצר הוברר לראש הישיבה כי אין בעבודות הללו כל נחיצות של פיקוח נפש הדוחים את השבת. אי לכך דרש ראש הישיבה באופן נחרץ ממנכ"ל העירייה אילן בן עדי שנכח במקום להפסיק את העבודות לאלתר, תוך שהוא מודיעו בצורה חד משמעית, כי באם לא יענה לבקשתו ייצאו מאות תושבי האזור למחות בכל הכוח ולמנוע בגופם את חילול השבת המתמשך.

התושבים מספרים כי לאחר דרישתו הנחרצת של ראש הישיבה ולקול מחאת האברכים הופסקו העבודות לאלתר לשמחת לב תושבי האזור החרדים לדבר ה'.

ישיבת גרודנא הרב משה שמידע פיצוץ צינור אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד