כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לארי פייג': גוגל מתכננת גל של טאבלטים זולים

לפי דיווחים מייצרת גוגל טאבלט במשותף עם יצרנית האלקטרוניקה אסוסטק ותשיק אותו בקיץ במחיר קרוב ל-200 דולר

  • כ"ד ניסן התשע"ב
לארי פייג': גוגל מתכננת גל של טאבלטים זולים



גוגל מתכננת להשיק גל חדש של טאבלטים זולים, כך אומר מנכ"ל החברה לארי פייג'. לאחר הצלחת הקינדל פייר, גוגל רואה מקום למכשירים נוספים בחלק הזול של השוק; בחלק היקר, מעטים מצליחים להתחרות באייפד של אפל. טאבלטים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל אינם פופולריים כמו אחיהם הסמארטפונים, ששולטים בשוק.

האייפד, שמחירו מתחיל ב-400 דולר, אוחז בנתח הארי של שוק הטאבלטים, בעוד שיצרניות אנדרואיד נאבקות להתחרות במחיר ובאיכות של הטאבלט של אפל - מלבד אחד. הקינדל פייר מבית אמזון, טאבלט לא יקר שעלותו 200 דולר ומבוסס על אנדרואיד, הפך במהירות לטאבלט מס' 2 בשוק (שעדיין מפגר בהרבה מאחרי האייפד). אבל בעוד שהקינדל פייר עם מסך ה-7 אינץ' שלו רץ על אנדרואיד, אמזון שינתה את התוכנה כל כך הרבה שלא תראו שום חנות יישומים של גוגל או שירותי מדיה שלה. כל החוויה נשלטת על ידי אמזון באופן שמזכיר מאוד את ההתנהלות של אפל, אבל בלי המחיר הגבוה.

ללכת על השוק הזול

אמזון מכרה מעל 3 מיליון טאבלטי קינדל פייר בחודשים מאז השקתו בספטמבר, וגוגל בבירור מודעת לכך. כשענה לשאלה בנושא בזמן דיווחי הרווחים האחרונים של החברה, פייג' אמר כי "הייתה הצלחה משמעותית לטאבלטים זולים מסויימים שמריצים את אנדרואיד, אולי לא את הגרסה המלאה של גוגל, אבל אנחנו בהחלט מאמינים שהולכת להיות הרבה הצלחה בשוק הזול יותר. זה בהחלט תחום שאנחנו רואים בחשיבותו וממוקדים בו".

הכרתו של פייג' בטאבלט הגוגל הזול מוסיפה אמינות לניחושים שפורסמו בשבוע שעבר כי החברה מעוניינת להשיק טאבלט משלה בסכום של מתחת ל-200 דולר עוד בקיץ הקרוב. לפי השמועות, הטאבלט כולל צג בגודל 7 אינץ', מריץ אנדרואיד 4.0 על מעבד מרובע ליבות, ואין לו קישוריות דור שלישי (רק אינטרנט אלחוטי).

משהו חייב להשתנות

לפי דיווח של The Verge על פי מקורות אנונימיים, גוגל מייצרת את הטאבלט הזול שלה עם חברת אסוסטק הטייוואנית, ולא עם מוטורולה שאת קנייתה כמעט השלימה. אבל ייצור טאבלט 7 אינץ' חזק אינה מטלה זולה. הטאבלט של גוגל יעלה לה לפי הדיווחים כ-250 דולר, והחברה דחתה את מועד ההשקה לקיץ כדי שתוכל להוריד את העלויות - כנראה כדי להתחרות במחיר הפייר - 200 דולר.

יהיה מעניין לראות היכן גוגל תתפשר כדי לקבל את הטאבלט שלה בגודל 7 אינץ' ובעלות הנמוכה מ-200 דולר. אמזון נאלצה להשיק טאבלט עם 8 ג'יגה בייט של זיכרון בלבד (הניתנים להרחבה), ללא מצלמות או מיקרופונים, ועיצוב פיזי לא מרהיב. גם כך, אמזון מוכרת את הפייר בהפסד, על פי הדיווחים, מתוך תקווה להרוויח ממכירת יישומים ומדיה בחנויותיה.

סינרגיית אנדרואיד: לא רק חלום?

פייג' גם רמז לגבי תוכניותיה של גוגל לייצר טלפוני וטאבלטי אנדרואיד שיעבדו טוב יותר במשולב זה עם זה. הוא אמר כי חנות גוגל פליי, האנדרואיד מרקט המשודרג, תסייע ליצור מדיה יותר מאוחדת באנדרואיד: "לא תצטרכו לנהל את כל המכשירים האלה. תחשבו על כל המסכים הללו סביבכם עובדים במתואם".

תרגום: מיטל רוזנבוים
גוגל טאבלט פייג' תוכנית זול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד