י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרשת הסמח"ט: ראוי לצל"ש או נוגד לערכי צה"ל?

הסרטון שפורסם בו נצפה סא"ל שלום אייזנר מכה אנרכיסט בפניו, יצר סערה פוליטית • נתניהו: "אין מקום להתנהגות כזו" • בן-ארי: "נתניהו מנוהל על ידי אנרכיסטים"

פרשת הסמח"ט: ראוי לצל"ש או נוגד לערכי צה"ל?

פרשת סמח"ט הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, שהיכה אנרכיסט דני בפניו באמצעות כלי נשקו, מכה גלים גם במערכת הפוליטית. בצעד אותו הגדיר דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי "חריף ומהיר", הושעה הסמח"ט מיידית. "התנהגות הקצין חמורה ונוגדת את ערכי צה"ל", הוסיף הדובר.

ראשיתו של הסיפור באירוע די שגרתי, במהלכו מחלקים ארגוני זכויות האדם מצלמות ומתעדים את האירועים. ההצגה עובדת כך: פעילי שלום מקניטים את החיילים בשטח, ומצפים לתגובה חריפה בכדי לרוץ לתקשורת. בדרך כלל מסתיימים האירועים הללו בשלום. הפעם, כאמור, זה נגמר אחרת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר לגנות את האירוע ואמר: "התנהגות כזאת לא מאפיינת את חיילי ומפקדי צה"ל, ואין מקומה בצה"ל ובמדינת ישראל".

גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון, אמר: "מדובר באירוע חמור ביותר המחייב תגובה מהירה וחריפה של הצבא. התנהגות מסוג זה מנוגדת לערכיו ולדרכו של צה"ל ואסור שתתרחש, על אחת כמה וכמה מצדו של קצין בכיר שאמור לייצג נורמות מוסריות, לכבוש את היצר ולשמש דוגמה".

עם זאת, לא מעטים תמכו בסמח"ט.

"האם האנרכיסטים ותקשורת רדיקלית השתלטו על ניהול המדינה?" - תהה ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) מהאיחוד הלאומי. "התרגלנו שהתקשורת המזוהה עם השמאל הקיצוני והאנרכיסטים יגוננו על מי שמתעלל בבנינו החיילים והקצינים, ויורדים באופן שיטתי לחייהם של 350 אלף מתיישבי יו"ש. לא חשבנו לרגע שהמדיה הישראלית תמליץ טוב על קצין וחייל מוסרי הנפש. אבל מצער מאד שבערב יום הזיכרון ויום העצמאות בחרו ראש הממשלה והרמטכ"ל להתיישר באופן מיידי עם מי שהם יודעים ששונא גם אותם. עם גודעי העצים, משליכי האבנים וחוסמי הכבישים ואוהביהם.

"כל אם עברייה תמהה היום מה מביא את ראש הממשלה והרמטכ"ל לחזור על טעות נושנה ולאמץ אל ליבם סרט מפוברק וערוך, וליפול שבי אחרי מבקשי רעת בנינו הקצינים והחיילים המחרפים נפשם שעה שעה. כל קצין וחייל בשטח קורא היום לחשבון נפש של ראש הממשלה והרמטכ"ל: האם אנו מנהלים את המדינה או מנוהלים על ידי האנרכיסטים ומדיה עויינת?"

גם ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי הביע את כעסו על "חוסר הגיבוי של נתניהו", וטען כי מדובר ב"תמרור אדום לכל חובשי הכיפות שנותנים את הנשמה עבור הצבא, ובהזדמנות הראשונה נבגדים על ידי נתניהו, שבגד, בוגד וימשיך לבגוד בציונות הדתית".

לדברי בן ארי: "כל הכבוד לסמח"ט בצה"ל שעשה את מה שלביבי ואהרונוביץ' אין אומץ לעשות. עם אנשי השמאל הקיצוני המוציאים עיניים לחיילים יש לנהוג רק ביד קשה. מדובר בחשש אמיתי לשלומם של החיילים ולסמח"ט לא נותרה כל ברירה".
סמח שלום אייזנר יואב פולי מרדכי צה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד