י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממשיכה להתדרדר מטה

ובאיזה מקום נמצאת אל-על בדירוג הדיוק המבצעי

כמידי חודש מתפרסם מדד הדיוק המבצעי של חברות התעופה הגדולות והמובילות בעולם. אל-על כרגיל מאכזבת ובמקום הראשון חברת תעופה רוסית עם 90 אחוזי דיוק, אחריה חברות תעופה מסינגפור וקטאר

ובאיזה מקום נמצאת אל-על בדירוג הדיוק המבצעי
מטוס של חברת אל על צילום: unsplash

חברת התעופה הישראלית אל-על שומרת בכוח על הדירוג החודשי שלה. ולא, לא כחברה טובה אלא כאחת מהגרועות בעולם. כך עולה מהדו"ח החדש שמפרסם FlightStats, הגוף שאוסף מידע על חברות תעופה ונמלי תעופה ומפרסם אחת לחודש את הדיוק המבצעי שלהם.

מהדו"ח האחרון שפורסם עולה, כי בחודש אוקטובר האחרון נמצאה אל על במקום ה-40 מתוך 41 חברות תעופה עולמיות, זאת כאשר כמעט 35 % מהטיסות שלה לא נחתו בזמן. רק חברת תעופה אחת, טאפ הפורטוגלית, הייתה גרועה יותר מאל-על, כשהדיוק המבצעי שלה עמד על קרוב ל-60%. כלומר, כ-40% מהטיסות שלה נחתו באיחור. איחור, לפי הדו"ח, נחשב במקרה שמטוס נוחת מעל ל-15 דקות מעבר למועד המתוכנן, כך שסביר להניח שאם נסתכל על דיוק מרבי, המספרים גבוהים אף הרבה יותר.

ומי תפסו את המקומות הראשונים לחודש אוקטובר? במקום הראשון נמצאת חברת איירופלוט הרוסית כאשר 90.29%  מהטיסות שלה נחתו בזמן. במקום השני נמצאת חברת סינגפור איירליינס ש-88.93% מטיסותיה נחתו בזמן, ואת המקום השלישי תופסת חברת קטאר איירליינס ש-87.88% מטיסותיה נחתו בזמן ביעד. 

אם נסתכל על הנתונים מתחילת השנה האזרחית, למעט חודש ינואר 2019 שבו אל על ניצבה במקום ה-20 (מתוך 40), היא רק יורדת ויורדת.
לצורך ההמחשה, בחודש פברואר היא הייתה במקום ה-31, במרץ במקום ה-41, בחודשים אפריל-יוני במקום ה-40, ביולי במקום ה-41 ובאוגוסט ובספטמבר במקום ה-39. כאמור, מתוך 41 חברות.

חברת אל על איחור בטיסה עיכוב בטיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד