י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תשיג לנו את בני גנץ כראש ממשלה"

דיווח ב'ישראל היום': ליברמן נתן אור ירוק לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים

ראשי 'כחול לבן' סיכמו עם יו"ר 'ישראל ביתנו' על האצת המגעים עם הח"כים הערבים • התוכנית: להגיע לסיכום על סף חתימה, ולהציב לנתניהו אולטימטום שיכריח אותו לפרק את בלוק הימין • על פי דרישת יעלון, ליברמן לא ימנע בהצבעה בכנסת, אלא יצביע בעד ממשלת המיעוט

דיווח ב'ישראל היום': ליברמן נתן אור ירוק לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים
גנץ/ליברמן/איימן עודה ואחמד טיבי צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

ליברמן נתן אור ירוק להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת 'הרשימה המשותפת', כך מדווח הכתב הפוליטי מתי טוכפלד ב'ישראל היום'. 

שלושה ימים לפני החזרת המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ראשי 'כחול לבן' סיכמו עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, להאיץ את המגעים לכינונה של ממשלת מיעוט בתמיכת חברי כנסת מ'הרשימה המשותפת'. המטרה היא ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתגמש בתנאיו להקמת ממשלת אחדות.

על פי הסיכום, יביאו הצדדים את המגעים עד לסף חתימה בימים הקרובים וישאירו לנתניהו את האפשרות לבוא ללא גוש הימין־חרדים של 55 הח"כים ועם ויתורים נוספים בנושא החסינות. אם נתניהו לא יתגמש, יחתמו ויביאו להחלפתו בשלטון עוד השבוע.

ליברמן, שהסכים עקרונית למהלך במסגרת מאמציו לחתור לאחדות ולמנוע בחירות נוספות, עדיין לא התחייב כי במקרה שנתניהו יסרב, באמת יכנס לממשלת מיעוט כזו.

גורמים ב'כחול לבן' אישרו באוזני כתב 'ישראל היום' כי הם אכן מקדמים ממשלת מיעוט שתישען על תמיכת הח"כים הערבים מבחוץ. ב'כחול לבן' מכנים ממשלה כזאת "ממשלת מעבר".

לדבריהם, "אנחנו רוצים לסגור עכשיו ממשלת אחדות עם הליכוד, לא ויתרנו כי אנחנו מאמינים שזה אפשרי, ועובדים על זה בכל מיני מישורים, אבל אנחנו בקצה ומעדיפים להציג ממשלת מעבר. ממשלת מיעוט זה לא משהו שאנחנו חותרים אליו, אבל אין מה לעשות. זה מה שיגרום לשאר המפלגות (כוונתם לגוש הימין) לנהל איתנו מו"מ", כשהם מכוונים להישג פוליטי כלשהו, "ממשלה כזו תשיג לנו את בני גנץ כראש ממשלה".

אם אכן תוקם ממשלת מעבר שכזאת, היא תמנה 47 ח"כים, ממפלגות 'כחול לבן', 'העבודה' ו'ישראל ביתנו', עם זאת בשל לחץ של האגף הימני ב'כחול לבן'; בוגי יעלון, יועז הנדל וצביקה האוזר, ב'כחול לבן' התעקשו שליברמן לא יימנע או ייעדר בהצבעה על אישור הממשלה בכנסת, שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת, אלא יתמוך בה באופן אקטיבי ויהיה חלק ממנה, וזאת כדי להגדיל את הלגיטימציה הציבורית שלה.

כמו כן, 'המחנה הדמוקרטי' המורכבת בעיקר ממפלגת 'מרצ', שעמה ליברמן לא מוכן לשבת בממשלה, תתמוך מבחוץ ויחד איתה ארבעה ח"כים בלבד מ'הרשימה המשותפת'. באופן זה תישען אותה ממשלה על 56 קולות - אחד יותר מבלוק הימין. מלבד השאלה מה יעשה ליברמן במקרה של סירוב נתניהו, עדיין לא ברור אם יש ארבעה ח"כים מ'הרשימה המשותפת' שיתמכו במינוי של ליברמן לשר, דבר שבו תלויה התוכנית כולה בשלב זה, כך כאמור מדווח ב'ישראל היום'.

אביגדור ליברמן מפלגת כחול לבן ישראל היום איימן עודה אחמד טיבי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד