י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש לריגול

המשטרה החרימה את הטנדר ותחקרה את הבעלים הישראלי

בעקבות דיווחים בתקשורת הקפריסאית על אודות טנדר שמרגל אחר אזרחי המדינה, המשטרה פשטה עליו והחרימה אותו. בעליה הישראלי נחקר בחשד לחדירה לפרטיות

המשטרה החרימה את הטנדר ותחקרה את הבעלים הישראלי
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשטרה הקפריסאית החרימה טנדר שנטען כי יש בו ציוד מעקב משוכלל ותחקרה את בעליה הישראלי, בעקבות דיווחים בתקשורת כי הרכב הושכר כדי לרגל אחרי אנשים.

המשטרה מסרה אתמול (שבת) כי שוטרים ערכו חיפוש גם במשרדי החברה הרשומה בקפריסין על הפרות אפשריות של חוקי ההגנה של פרטיות האזרחים.

מפקד המשטרה קיפרוס מיכאלידס אמר לתחנת רדיו 'אסטרה', כי הרשויות מתחקרות גם בעלי מניות קפריסאיות אחרות של החברה, והם בודקים כיצד הובא הטנדר הזה וציוד המעקב למדינה.

בדיקת המשטרה נפתחה לאחר שהתקשורת המקומית הדגישה את הפרסום במגזין 'פורבס', על כך שיש ישראלי שהיה קצין מודיעין לשעבר שהתגאה על יכולות הריגול שלו עם רכב בשווי 9 מיליון דולר.

באתר Ynet דווח, כי החקירה החלה לאחר שמפלגת האופוזיציה הקומוניסטית בקפריסין 'אקל', פנתה לממשלה בדרישה להסברים לגבי הרכב ותוכנו, ושייכים לחברה בבעלות מפקד היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין לשעבר, אל"מ במיל' טל דיליאן.

על פי הדיווח, טל דיליאן אמר למגזין 'פורבס', כי לחברה יש טכנולוגיה שבעזרתה ניתן לזהות את הפנים של כל אחד בכל מקום, להאזין לשיחות של כל אחד, ולאתר את הטלפונים של כל אחד בכל המדינה בתוך דקות.

קפריסין טנדר ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד