י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כחודש אחרי הפיגוע הרצחני

הבעלות של החנות שבה נרצח לקוח - הועברה לאחים

כחודש לאחר פיגוע הירי הקטלני בעיר האלה שבגרמניה, שבנס לא הסתיים ברצח יהודים, בעלי החנות בה נרצח אחד הקרבנות העביר את הבעלות לשני אחים עובדי המקום 

הבעלות של החנות שבה נרצח לקוח - הועברה לאחים
חנות בשרים. אילוסטרציה צילום: unsplash

החנות "קייז דונר" בעיר האלה בגרמניה, נפתחה לראשונה מחדש לאחר שגבר בן 20 נורה במקום במהלך פיגוע טרור של איש ימין קיצוני. שני האחים שעבדו באותה תקופה קיבלו בעלות על המקום.

הבעלים של חנות הקבב, שנפגעה במהלך פיגוע טרור אנטישמי בעיר האלה, מסר את החנות לממכר מזון מהיר לשני עובדי המקום שהיו באותה עת בתוך החנות, הם פתחו את שעריו בשבת לראשונה מאז התקרית הקשה בה נרצח לקוח מקומי.

כזכור. ביום כיפור האחרון נמנע פיגוע קשה בבית הכנסת בגרמניה, לאחר שניאו נאצי גרמני תיעד את עצמו באמצעות הקסדה שחבש את מסע הירי הקטלני, את רכבו המלא בתחמושת, את הניסיונות לפרוץ לבית הכנסת בעיר האלה ואת הרצח של שני אזרחים. בנס גדול הוא לא הצליח לפרוץ לבית הכנסת, אם חלילה היה מצליח לפרוץ פנימה, המקום היה הופך למרחץ דמים.

היורה לא הצליח לרצוח יהודים, אך ירה בגבר ואשה לא יהודים שהיו באזור, ואז נמלט מהמקום כשהוא משליך בדרך את הקסדה ועליה המצלמה עם תיעוד מסע הירי בכמה מקומות בעיר.

אחד מהנרצחים היה לקוח בחנות קבב לא יהודית, הרוצח חיפש טרף קל אחרי שהיה מתוסכל שלא הצליח לפרוץ לבית הכנסת ולבצע שם טבח.

הבעלים איזט קאגייס, העביר את הבעלות של החנות "קייז דונר" בהאלה, מזרח גרמניה, לאחים איסמת וראפין טקין, כך דווח בכלי תקשורת גרמניים.

"אני מאחל לממשיכי דרכי, הרבה אנרגיה שיוכלו להתגבר על האירוע הנורא ב-9 באוקטובר, ומקווה שיהיה להם לקוחות רבים מתרבויות ודתות שונות". כך כתב הבעלים שמסר את החנות לעובדיו לשעבר, המכתב פורסם בפורטל החדשות הגרמני "צייט" באינטרנט ובמגזין "דר שפיגל".

לא דווח האם העובדים שילמו לבעלים על העסק, או שהוא העביר להם אותו ללא תמורה. הבעלים כבר רצה למסור להם את העסק מיד לאחר הרצח, אך האחים לא ידעו האם הם מסוגלים לקחת את העסק על עצמם באותו הזמן.

קבב פיגוע ירי גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד