י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השרה לשעבר בתפקיד המתווכת

שקד: "אפסו הסיכויים לאחדות; ליברמן ודרעי יכולים להציל את המדינה"

מי שהיתה עד לא מכבר שרת המשפטים של מדינת ישראל, מוצאת עצמה בקרב הישרדות בפוליטיקה זו הפעם השלישית בתפקיד המתווכת | בראיון שעניקה אמש קבעה שקד כי ישראל בדרך לבחירות וכי אפסו הסיכויים לאחדות ומי שיכולים למנוע זאת ברגע האחרון הם ליברמן ודרעי

שקד: "אפסו הסיכויים לאחדות; ליברמן ודרעי יכולים להציל את המדינה"
אביגדור ליברמן ואריה דרעי במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"שועטים לבחירות": חברת הכנסת איילת שקד 'הימין החדש', ממשיכה בתפקיד המתווכת ומנסה לפעול להקמת ממשלת ימין צרה עם אביגדור ליברמן והסיעות החרדיות, כשהיא משנה את הטון בכל הנוגע להתגמשות הסיעות החרדיות בעקבות המתקפה שספגה מכיוונו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

בראיון שהעניקה אמש (מוצאי שבת) ח"כ שקד לרינה מצליח ב'ערוץ 12', היא העריכה כי "לצערי אנחנו שועטים לבחירות" והוסיפה כי כדי להימנע מכך "נדרשים ויתורים מכל הצדדים", זאת בהתייחס למגעים שהיא מקיימת בין הסיעות החרדיות לאביגדור ליברמן.

"בוודאי ממשלת מיעוט בעיני זה דבר איום ונורא אני גם לא מאמינה שליברמן ילך לשם, אני חשיבת שממשלת אחדות היום אפסו הסיכויים להקים אותה ולכן מלכתחילה חשבתי שליברמן צריך לחזור לגוש הימין".

שקד הפנתה את המפתח להקמת הממשלה למי שהיו עד לא מזמן 'צמד חמד' - אריה דרעי ואביגדור ליברמן, "ליברמן ואריה דרעי יכולים לשבת ביחד ולהציל את מדינת ישראל וגם על הדרך להקים ממשלה ולדבר על אחדות", לדבריה, "אם כל אחד ירצה להכריע ולא לוותר על אף עיקרון אנחנו נידרדר למערכת בחירות שלישית".

כזכור, לפני כשבועיים אמרה השרה לשעבר איילת שקד בראיון לתחנת הרדיו גלי צה"ל כי החרדים צריכים לוותר כדי שתתאפשר הקמת ממשלת ימין עם אביגדור ליברמן, הסיעות החרדיות מיהרו להצהיר שלא תבנה עליהם כי הם לא מתכוונים להתפשר בנושאי דת ומדינה, כשהשר אריה דרעי אף זעם על קריאתה של שקד באופן פומבי.

'בחדרי חרדים' דיווח אז כי במהלך ישיבת הסיעה הסגורה של ש"ס, פתח השר אריה דרעי במתקפה נגד השרה לשעבר שקד, ואמר, "מי היא (איילת שקד א.ק.) בכלל שתוקפת אותנו ומבקשת מאיתנו להתפשר".

דרעי טען כי שקד פועלת לגשר על הפערים משום ש"היא מפחדת מבחירות והיא יודעת שאין לה לאן ללכת בבחירות הבאות", תוך שהוא מוסיף ותוקף את ראשי סיעות הציונות הדתית שהתפצלו במערכות הבחירות האחרונה, וטען, "בגלל הפילוג בבלוק הדתי לאומי הפסדנו 7 מנדטים, אם הם ימשיכו במריבות שלהם לא נצליח להרכיב ממשלה גם אחרי הבחירות החוזרות".

בראיון הבוקר (ראשון) ל'קול ברמה' ציינה שקד בעניין ממשלת המיעוט בראשות בני גנץ כי, "ממשלת מיעוט זה לא רק טיבי, ממשלה כזאת תוביל חקיקה אנטי דתית משמעותית, מכיוון שאין אף מפלגה דתית בקואליציה, זו קואליציה חילונית לחלוטין. החרדים צריכים להבין שממשלה כזאת היא סכנה לכל הערכים היהודיים שבהם אנחנו מאמינים. ולכן אם צריך להתגמש או להגיע להבנות כדי להקים ממשלת ימין, זה בהחלט צו השעה. נצטרך לגלות גמישות מסוימת".

איילת שקד אביגדור ליברמן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד