י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

קשיים ביוזמת סיום הש"ס המשותף - אין תקצוב ולא נמצא מיקום

בעוד כחודש יסיימו לומדי הדף היומי את הש"ס בפעם ה-13, אולם נכון לשעה זו, עדיין לא ברור באיזו מתכונת יחגגו בפומבי את המעמד הנשגב הנערך אחת לשבע וחצי שנים | ל'בחדרי חרדים' נודע כי יוזמת המעמד המשותף לכלל העדות והחוגים נתקל בקשיים | כל הפרטים בפרסום ראשון

קשיים ביוזמת סיום הש"ס המשותף - אין תקצוב ולא נמצא מיקום
מעמד סיום הש"ס באצטדיון טדי, תשס"ב צילום: אורי לנץ, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שבשבוע שעבר עלתה לראשונה אפשרות כי שלושת הסיעות החרדיות יקיימו מעמד סיום הש"ס משותף, מתעוררים קשיים רבים לקראת הכינוס כשבשלב זה טרם ברור מניין ישיגו תקצוב להקמת האירוע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מארגני האירוע והצוותים המשותפים לסיעות 'דגל התורה' שדוחפים לאירוע, 'אגודת ישראל' וש"ס מעריכים כי העלות של האירוע תעמוד על סך כ-12 מיליון ש"ח, כשעל כל סיעה מוטל להשיג תקציב של ארבעה מיליון שקל.

בסיעות החרדיות יתקשו להביא את התקצוב שכן הממשלה לא פועלת ואין לכך תקציבים קואליציוניים, כך שראשי הסיעות ינסו למצוא מקור תקציב בפגישה שאמורה להתקיים בהמשך התקופה כדי לנסות ולגייס את העלויות הנדרשות.

קושי נוסף שעלה בימים האחרונים הוא לגבי מיקום המעמד, כאשר דובר תחילה כי הוא יתקיים ב'בית רבן' בסמוך לעיר יבנה, אלא שיוזמי הפרויקט קיבלו הודעה כי לא יתאפשר לקיים את הכנס במקום מבחינה בטיחותית.

מיד העלו יוזמי הכנס את האפשרות לקיים את הכנס באצטדיון טדי בירושלים, כאשר לראשונה ימלאו את הדשא שמשמש למשחקי הספורט באלפי כסאות כדי למלא את המקום לכנס שאמור להחיל כחמישים אלף משתתפים, כולל במת כבוד ענקית לכל גדולי מאורי הדור.

אלא, של'בחדרי חרדים' נודע כי ביום שישי לאחר דין ודברים גם אצטדיון טדי ירד מהפרק, מאחר ומנהל הוועדה למען השבת הרב יצחק גולדקנופף הודיע כי המקום מחלל שבת וזה לא אפשרי, גם הניסיון לטעון כי לא התקיימו במקום משחקים בשבת מזה 20 שנה, לא שכנע את הרב גולדקנופף שעמד בתוקף כי מוכרים במקום כרטיסים למשחקים בעצם יום השבת.

לא ברור האם הקשיים הללו יגרמו בסופו של דבר לביטול המאורע המשותף, כשבמקביל 'אגודת ישראל' וסיעות נוספות יוזמות לקיים מעמד סיום הש"ס פרטי לתומכיהם, שעל פי היוזמה הם יתקיימו בין הייתר באצטדיון 'ארנה' בירושלים וביישובים נוספים - כאשר לא נותר עוד הרבה זמן עד שלומדי הדף היומי יסיימו את הש"ס בפעם ה-13 - בעוד כחודש בלבד. מה שלא יותיר זמן רב להיערך לכך כנדרש.

סיום הש''ס אצטדיון טדי יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד