ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מתווה זוהר

חוק גיוס, תחבורה בשבת ושינוי חוק המרכולים

ההצעה של בכיר הליכוד להקמת ממשלה עם ליברמן - הליכה לקראתו של ליברמן • "האלטרנטיבה היא ישיבה באופוזיציה שתגרום נזק אדיר לחברה החרדית ולמדינה כולה בכל מה שקשור למסורת ישראל"

חוק גיוס, תחבורה בשבת ושינוי חוק המרכולים
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי מגיע בימים אלו לישורת האחרונה, כאשר ברקע מתווכים מכל סיעות הבית מנסים להביא לפשרה שתביא להקמת ממשלת ימין. 'המתווכים' סימנו את ישראל ביתנו ואת הסיעות החרדיות במוקד השיח לטובת הקמת ממשלת ימין.

בימים האחרונים הציג יו"ר סיעת הליכוד בכנסת חבר הכנסת מיקי זוהר מתווה להקמת ממשלת ימין - חרדים - ליברמן. זוהר מציע מתווה שצפוי להיענות בשלילה על ידי בכירי הסיעות החרדיות, ובו פשרות בנושאי הדת.

המתווה המלא של זוהר:

• חקיקת חוק הגיוס ככתבו וכלשונו - כדרישת ליברמן
• תחבורה בשבת על ידי נהגים לא יהודים בלי תשלום - רק בערים בהם יש רוב חילוני מיוחס
• פתיחת מרכולים בשבת בערים בהן יש רוב של 75% ממועצת העיר
• אפשרות לגיור על ידי רבני עיר בפיקוח המועצה הדתית
• לא יתאפשרו פשרות בנושא נישואין אזרחיים

בשיחות עם חברי הסיעות החרדיות הבהיר חבר הכנסת זוהר כי העברת חוק הגיוס "ככתבו וכלשונו", היא המתווה הנכון. לדבריו, "גם ככה צה"ל לא מתכוון לגייס חרדים, ואף מצמצם את גיוס החילונים משום שאין לו צורך בהם". זוהר הציע כי ניתן לבחון את תיקון החוק וחקיקתו מחדש.

גם את נושא התחבורה הציבורית בשבת או שינוי חוק המרכולים הסביר זוהר באומרו כי "זה יהיה רלוונטי, רק בערים שיש בהן רוב מיוחס במועצת העיר". בעניין פתיחת המרכולים מציע זוהר כי החוק ישתנה "רק בעיר שיש בה רוב של 75% מחברי המועצה שמעוניינים בכך", לדבריו זה המצב כבר היום.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר חבר הכנסת זוהר, כי, "האלטרנטיבה היא ישיבה באופוזיציה שתגרום נזק אדיר לחברה החרדית ולמדינה כולה בכל מה שקשור למסורת ישראל". לטענתו, "יעבירו מעל ראשינו חוקים מטורפים נגד המסורת היהודית ונגד תקצוב האוכלוסייה החרדית".

מיקי זוהר גיוס בני הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד