י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תרומתו של משה צוק לגיוסם של צעירים על הספקטרום ליחידה מיוחדת ומסווגת בצה"ל

יחידת קלרה הוקמה הודות למספר גורמים, ביניהם עמותת "יד לילד המיוחד", שפועלת לטובת קידום ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים • העמותה פיתחה והקימה לפני כעשור יחד עם האלוף גבי אופיר וסא"ל אריאל אלמוג את התכנית "גדולים במדים", שעד כה רושמת לזכותה את שילובם של כ – 400 חיילים וחיילות עם מוגבלויות בין שורות צה"ל, המשרתים ב – 30 מבסיסי צה"ל הפרוסים ברחבי הארץ. הודות לפעילותה המבורכת זכתה התכנית ל"אות הנשיא למתנדב" בשנת 2017

תרומתו של משה צוק לגיוסם של צעירים על הספקטרום ליחידה מיוחדת ומסווגת בצה"ל
יחידת קלרה צילום: pixsabay

גאוות היחידה היתה מאפיינת עד לא מזמן בעיקר את היחידות הקרביות בצה"ל, ביניהן סיירת דובדבן, גולני, מטכ"ל , הצנחנים, השייטת ועוד, אך בקרב יחידה ייחודית אחת התפתחה גאווה מסוג אחר.

יחידת קלרה היא יחידה שמגייסת נערים ונערות שמצויים על הספקטרום האוטיסטי, ומאפשרת להם לממש את הפוטנציאל הגלום בהם ולתרום למדינה על ידי שירות צבאי מלא. מטרת היחידה היא להעניק למתגייסים שוויון הזדמנויות ולהכינם לקראת חיים אזרחיים נורמטיביים עד כמה שניתן.

יחידת קלרה הוקמה הודות למספר גורמים, ביניהם עמותת "יד לילד המיוחד", שפועלת לטובת קידום ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים. העמותה פיתחה והקימה לפני כעשור יחד עם האלוף גבי אופיר וסא"ל אריאל אלמוג את התכנית "גדולים במדים", שעד כה רושמת לזכותה את שילובם של כ – 400 חיילים וחיילות עם מוגבלויות בין שורות צה"ל, המשרתים ב – 30 מבסיסי צה"ל הפרוסים ברחבי הארץ. הודות לפעילותה המבורכת זכתה התכנית ל"אות הנשיא למתנדב" בשנת 2017.

משה צוק, יזם ואיש עסקים, ששמע על התכנית, ביקש לתרום לטובת הפרוייקט חצי מליון ש"ח, וכאות הערכה לתרומתו נקראה היחידה החדשה שהוקמה על שם אמו, קלרה צוקרברג.

בעולם העסקי מוכר משה צוק כיזם וכאיש עסקים, שגם מאתר יזמים צעירים, שזקוקים לגיוס הון על מנת למנף רעיונות פורצי דרך. על ידי השקעה כספית וכניסה כשותף לחברות שונות, מאפשר משה צוק ליזמים הצעירים לרכוש ידע וכלים שצבר לאורך שנות פעילותו הרבות בעולם העסקים, ומהווה עבורם מורה דרך ושותף פעיל.

עד כה מסתמנות מספר חברות בהן השקיע משה צוק כהצלחה, ביניהן חברת Algo Wix, שפועלת באחד השווקים וענפי הפיתוח והמחקר המתפתחים ביותר בימים אלו. החברה מפתחת משאפים רפואיים, שנועדו לשמש מטופלים בקנאביס רפואי, כך שיוכלו לשלוט במינון התרופה ויצרכו אותה בדרך פשוטה, קלה ואופטימאלית עבורם.

משה צוק השקיע גם בחברת Samsara Luggage, שהחלה להיסחר בבורסה בארה"ב הודות לפיתוח של מזוודה חכמה, שבאמצעות חיבור לאפליקציה ניתן לאתרה בכל עת. האם הגיע הסוף לאבדן המזוודות בנסיעות לחו"ל? מסתמן שכן. המזוודות החכמות של Samsara Luggage מאפשרות גם להטעין מכשירים ניידים ומעניקות תאורת לילה באזורים חשוכים, מה שהופך את חוויית השימוש בהן לנעימה הרבה יותר.

משה צוק מאמין, שבכל אחד טמון כשרון יחודי. הוא מחפש אחר יזמים עם רעב להצלחה, ומספר שעוד בימי נעוריו ידע שעולם העסקים הוא הזירה הטבעית עבורו. עם תום השירות הצבאי, כשהשתלב במפעל של אביו, שהתמחה בייצור ובשיווק מוצרי שיש למטבחים, הוא לא ידע, שלימים יהפוך אותו לקבוצה גלובאלית, שמשווקת ומייצאת שיש לרחבי העולם כולו.

קבוצת צוק משווקת כיום שיש ואבן טבעית באמצעות מספר חברות, שמשרדיהן ממוקמים בישראל, באיטליה ובסין. הן מתמחות ברכש מקומי, במכירה לשוק המקומי, ובייצוא מוצרי שיש לרחבי אירופה וארה"ב, תוך שהן נעזרות בקשרי ספקים ובכוח קנייה משותף.

משה צוק מאמין שהקבוצה מצליחה למנף את עצמה באופן עקבי הודות לזיהוי מוצרים שנדרשים ברחבי העולם כולו, והודות לניהול אוטונומי של כל חברה על ידי עובדים מקומיים, שמכירים את השוק המקומי ואת תנודות הענף באזורי הפעילות שלהם.

בבעלותו של משה צוק גם המותג הגלובאלי Zuk Finance, שפעילותו מתפרסת ברחבי רומניה, גיאורגיה וארה"ב. הקבוצה מונה חברות, המעניקות שירותים פיננסיים לשוק הפרטי בתחום הרכב והנדל"ן.

איתור יזמים צעירים הוא עיקר פעילותו של משה צוק בשנים האחרונות. הוא מאמין שחברה מתוקנת יכולה להתקיים רק על ידי מימוש היכולות של הפרטים שחיים בה, ולכן מסייע ליזמים צעירים לבסס את פעילותם בעולם העסקי ותורם לטובת שוויון הזדמנויות בחברה.

יחידת קלרה היא גאווה אמיתית עבור משה צוק, שכן היא מוכיחה שכולם יכולים, ושלכולם יש מקום והרבה מה לתרום. החיילים והחיילות המשרתים ביחידה זוכים לגאוות יחידה שאין כמותה, ויחד עם רוח גבית של יקיריהם ומשפחותיהם, שגאים בהם לא פחות, הם זוכים לשאוף קדימה וגם לממש את שאיפותיהם.

 

צבא ספקטרום משה צוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד