י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הלו"ז הפוליטי

שבוע דרמטי: כנס החירום, החזרת המנדט והפגישות עם הנשיא

לקראת שבוע סוער: רה"מ בנימין נתניהו ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כנס החירום של הליכוד שיתקיים הערב בגני התערוכה, הישיבות המתוקשרות של כחול לבן, הפגישה הצפויה של חברי צוות המשא ומתן של הליכוד והנשיא ריבלין • 'בחדרי' עם הלו"ז הפוליטי המלא

שבוע דרמטי: כנס החירום, החזרת המנדט והפגישות עם הנשיא
גנץ ונתניהו לוחצים ידיים בכנסת צילום: דוברות הכנסת

השבוע הקרוב צפוי להיות אחד מהשבועות הדרמטיים במערכת הפוליטית, כאשר לראשונה ייווצר מצב פוליטי בו שני המועמדים המובילים לא צלחו להרכיב ממשלה. 'בחדרי חרדים' עם הלו"ז הפוליטי המלא לימים הקרובים.

יום ראשון, י"ח חשוון

היום (ראשון) צפוי צוות המשא ומתן של כחול לבן להמשיך בפגישות משא ומתן נוספות קודם סיום תקופת המנדט של גנץ.

בשעה 14:30 תתקיים פגישה עם צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו, ובשעה 16:00 תתקיים פגישה עם צוות המשא ומתן של העבודה-גשר.

הערב בשעה 17:30 צפוי ראש הממשלה להיפגש עם יושב ראש ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן בקרייה בתל אביב. זאת לאחר שהציב לו ולגנץ אולטימטום לקבל את דרישתו.

לאחר מכן צפוי להגיע ראש הממשלה יחד עם חברי סיעת הליכוד וסיעת הימין החדש שהתמזגו אל הליכוד לכנס בגני התערוכה, שהוגדר "כנס חירום", זאת אל מול האפשרות שגנץ יקים ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת.

יום שני, י"ט חשוון

מחר צפויה מליאת הכנסת להתכנס לדיוני מליאה. במערכת הפוליטית ינצלו את היומיים האחרונים לדיונים אל מול המצלמות ובחדרים הסגורים, וכן את ישיבות הסיעה המתוקשרות כדי להעביר מסרים ולנסות למצות את השעות האחרונות להקמת ממשלה בראשות בני גנץ.

בשעה 14:30 יתכנסו כל חברי בלוק ה-55 לישיבת סיעה במשכן הכנסת. מדובר בכינוס ראשון מסוגו. המטרה של הכינוס היא להציג אחדות ויציבות של בלוק הימין. בסיעות החרדיות סירבו להשתתף הערב במפגן התמיכה בגני בתערוכה.

יום שלישי, כ' חשוון

ביום שלישי צפוי נשיא המדינה לפגוש את חברי צוות המו"מ של הליכוד: השרים יריב לוין וזאב אלקין, זאת במטרה לנסות ולהקים ממשלת אחדות על פי מתווה הנבצרות שהציג בתחילת הדרך. אמש קיים הנשיא שיחה דומה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

יום רביעי, כ"א חשוון

ביום רביעי צפוי נשיא המדינה המדינה להמשיך את סבב השיחות ולקיים פגישות עם ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני. הנשיא ינסה לקדם פשרות בנושאי דת ומדינה, כדי שיקלו על הקמת הקואליציה כשהוא סימן את הסיעה החסידית כמוקש.

בחצות הלילה של יום רביעי צפוי לפקוע המועד שניתן לבני גנץ להרכיב את הממשלה והוא צפוי להחזיר את המנדט לידי נישא המדינה. לא ברור האם זה יתקיים בטקס רשמי, או שמא רק בהודעה במכתב, ואולי בשיחת טלפון.

לאחר מכן ייפתח חלון הזדמנויות אחרון בן 21 ימים במהלכם כל חבר כנסת יוכל לנסות לגייס 61 חתימות ולקבל את האפשרות להרכבת הממשלה.

ביום ראשון צפוי נשיא המדינה להמשיך את סבב השיחות עם המפלגות והוא צפוי לפגוש את ראשי הרשימה המשותפת לפגישה פוליטית.

בני גנץ בנימין נתניהו כנס חירום ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד