י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משפחות שכולות תובעות מאות מליונים מהחמאס

חמש משפחות שכולות התאגדו בתביעת ענק נגד חברי ארגון הטרור חמאס. המשפחות תובעות באופן תקדימי ופרטני גם שלושה חלפני כספים שעבדו בשירות חמאס והעבירו להם את הכספים שיועדו לביצוע פעולות טרור

משפחות שכולות תובעות מאות מליונים מהחמאס
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

היום (ראשון) הוגשה נגד חמאס ונגד שלושה חלפני כספים תביעת ענק, שמאחוריה עומדות חמש משפחות שכולות, שאיבדו בן או בת בפיגועי טרור, והחליטו לנסות ולפגוע בחמאס בכיס. את המשפחות מייצגת ומלווה עמותת "שורת הדין".

מדובר במשפחות של סגן שיר חג'אג' הי"ד וסג"מ ארז אורבך הי"ד שנהרגו בפיגוע בארמון הנציב לפני קרוב לשנתיים, נחמיה לביא הי"ד שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים לפני כארבע שנים, סמל אלחי טהרלב הי"ד שנהרג בפיגוע דריסה לפני כשנתיים וחצי וגם משפחתו של התינוק שיולד בפיגוע ונפטר מיד לאחר מכן עמיעד איש־רן הי"ד.

"משפחתנו איבדה את עמיעד־ישראל שלנו אחרי שלושה ימים בלבד, אבל אלו היו ימים שנגעו בכל עם ישראל. לצערנו מאז הצטרפו למעגל השכול משפחות נוספות ודמנו ממשיך להישפך כמים", אמר הרב רפאל איש־רן, סבו של עמיעד שיולד בפיגוע ונפטר ימים לאחר מכן. לדבריו, "עלינו כחברה וכעם להילחם במחבלים ובמסייעים להם בכל דרך. על המחבלים הארורים והמסייעים להם לדעת כי נכה בהם בכל דרך אפשרית ובכלל זאת גם בהיבט הכלכלי. כסף מאפשר פיגועים ולכן אנחנו מבקשים לוודא שגם אלה שאיפשרו את המימון הכספי יפגעו כלכלית. לא הצטרפנו לתביעה זו כדי לקבל כסף, אבל בהחלט הצטרפנו לתביעה כדי להעביר את המסר שנילחם בכל הכלים שבידנו כדי לעצור את הפיגוע הבא"

המשפחות תובעות באופן תקדימי ופרטני גם שלושה חלפני כספים שעבדו בשירות חמאס והעבירו להם את הכספים שיועדו לביצוע פעולות טרור. השלושה הם מוחמד כמאל סלאמה אלאי, פואז מוחמד עלי נאצר וכאמל עבד אל־רחמן עארף עוואד, היושבים ברצועת עזה, שימשו על פי כתב התביעה, כצינור להעברת כספים מאיראן לחמאס ‑ באמצעות גוף פיננסי שנקרא "בית אלמאל"

יו"ר ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן־לייטנר המייצגת את התובעים, אמרה: "זהו קרב בלתי נגמר, אך הדרך היחידה להחליש את ארגוני הטרור היא לפגוע בצינורות המימון שלהם. הכסף הוא מה שמאפשר לחמאס לשלוט באוכלוסייה בעזה, זה מה שמאפשר להם לייצר רקטות ומרגמות, וזה מה שמאפשר להם להחזיק צבא של רוצחים נכונים ליום פקודה. אם נגדע להם את מקורות הכסף ודרכי ההעברה שלו, נפגע בהם ונביא אותם לידי קריסה".

כזכור, לפני מס' חודשים בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל החלטה תקדימית בעניין תיקים שהוגשו לפני קרוב 20 שנה ועסקו בקרבנות טרור מימי האינתיפאדה השנייה. בפסק דין שנתן סגן נשיא בית המשפט, השופט משה דרורי, נקבע כי הרשות הפלסטינית אחראית ל-17 מקרים של פיגועי טרור באותן שנים, פיגועים שבוצעו לא רק באופן ישיר על ידי עובדיה ופעיליה אלא גם ע"י ארגוני טרור אחרים כדוגמת אש"ף, חמאס והג׳יהאד האיסלאמי.

ניצנה דרשן-לייטנר מסרה אז כי: "מדובר בניצחון היסטורי. אלה היו התיקים הראשונים שהוגשו כנגד הרשות הפלשתינית, הם היו חסרי תקדים. הטענה שלנו היתה מלכתחילה שהרשות הפלשתינית היא ישות טרור המקדמת ומעודדת פיגועי טרור, ואכן בית המשפט מצא אותה אחראית לפיגועים שבוצעו גם על ידי ארגוני טרור כמו אש״ף, החמאס והג׳יהאד האסלאמי. זה מוכיח שהאינתיפאדה לא היתה התקוממות עממית אלא מלחמה מתוכננת ומכוונת כנגד האוכלוסייה האזרחית בישראל. מה שערפאת לא הצליח להשיג באמצעות הסכמי אוסלו הוא ניסה להשיג דרך פיגועי התאבדות וירי. המטרה הפלשתינית היתה רצח עם כנגד יהודים בישראל, ועל כך היא תשלם כעת ביוקר".

 

חמאס בית המשפט המחוזי שורת הדין משפחות שכולות תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד