י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש העיר הסיר את הלוט

'חברון' חנכו בית מדרש - נציגי 'דגל' החרימו

קהילת יוצאי ישיבת חברון בפתח תקווה חגגה את חנוכת הבית לבית הכנסת המפואר שנבנה ע"י העירייה. ראש העיר גרינברג וסגנו בוסו מש"ס כובדו בהסרת הלוט לשם החדש של הרחוב אך נציגי 'דגל' בחרו שלא להשתתף. סיקור ותיעוד

'חברון' חנכו בית מדרש - נציגי 'דגל' החרימו
חנוכת הבית לבית המדרש חברון בפתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

קהילת יוצאי חברון במרכז העיר בפתח תקווה חוגגת בימים אלה את כניסתם לבית הכנסת הגדול והמפואר שנבנה ע"י העירייה בסיועו הנמרץ של ראש העיר רמי גרינברג. כחלק מהאירועים התקיימה בשבת האחרונה בבית הכנסת "שבת התאחדות" עם ראשי ורבני ישיבת חברון - כנסת ישראל, הגרמ"מ פרבשטיין והגר"י חברוני. הגר"ד כהן חנך את בית המדרש כבר בחודש תשרי בעת שמסר במקום שיעורים ושיחות.

הגבאים ציינו ל'בחדרי חרדים', כי מלבד החגיגה הגדולה בהיווסדו של בית המדרש החשוב, בשבת זו בוגרי הישיבה בפ"ת חוגגים גם את ייסודו של בית הכנסת יוצאי חברון, "שבת וירא נחגגת כל שנה בקידושא רבא גדול שנערך בבית הכנסת, ונמשיך עם זה בעזרת השם גם הלאה". ציינו.

לאחר צאת השבת התקיים סמוך לבית הכנסת טקס בהשתתפות ראש העיר, בו נחנך שמו החדש של הרחוב הסמוך לבית הכנסת: 'קדושי תרפ"ט', לזכרם של 67 הנרצחים, מהם 24 תלמידי ישיבת חברון. בטקס הוקרנה מצגת מרתקת שסיפרה את השתלשלות ישיבת חברון. אז היווסדה בעיר חברון ועד להקמת בית הכנסת החדש בעיר. במצגת הובאו גם ברכתם של גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. לאחר מכן השתתפו כולם בסעודת מלווה מלכה חגיגית באולם בית הכנסת החדש.

מלבד ראשי ישיבת חברון, השתתפו באירוע רבנים ומרביצי תורה מכל חלקי העיר: הגאון הרב זוננשין ראש ישיבת צעירים בעיר, הגאון הרב גרונר ראש כולל לומז'ה, הגאון רבי דוד סלומון ראש ישיבת נחלת דוד, הגאון רבי זבולון כהנא ראש ישיבה לצעירים פ"ת, הגאון הרב רוזנברג רב בית הכנסת צאנז, הגאון הרב מיכאל שהם רב קהילת בית אבא, הרב אליהו קונצקי מנהל חינוכי בת"ת דרך ישרים, הרב יהושע דבורץ מנהל חינוכי בת"ת ברכת יעקב בעיר ומנהל היחידה לחינוך חרדי - אבי פקטר.

הגר"י חברוני הודה לראש העיר על תמיכתו הבלתי מסויגת ועל הסיוע לקהילת חברון והציבור התורני בעיר, הגרמ"מ פרבשטין העלה בדבריו סיפורים מרגשים על תלמידי הישיבה שנרצחו על קידוש השם בישיבת חברון, כפי ששמע אותם מאביו וסבו זצ"ל ראשי ישיבת חברון, ולאחר מכן הרחיב על הקשר עם בניית בית הכנסת החדש וקריאת השם החדש לרחוב, תוך שהוא מודה נרגשות לראש העיר. לאחר מכן נשא דברים ראש העיר רמי גרינברג שציין את חיבתו לקהילת חברון, ואת השמחה שלו להשתתף תמיד בארועי הקהילה ולהעניק להם את צרכיהם העירוניים כפי שהוא נוהג לתת לכל הציבור החרדי בעיר ולשאר הקהילות והציבורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נציגי דגל התורה בעיר הוזמנו לאירועי קהילת חברון, ובמצגת שהוקרנה אף הקדישו להם ברכה לנציג 'דגל', אך הללו בחרו להחרים אותם. יתירה מכך, סיפר אחד ממקורבי הרבנים בעיר ל'בחדרי' כי מאז אתמול עסקנים מדגל התורה מנהלים מלחמת חרמה ורדיפה שכוללים שליחת מיילים נזעמים עם איומים קשים נגד רבנים שהשתתפו באירועים של חברון.

המצגת המרגשת שהוקרנה באירוע

"אותנו לימד הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל כיצד מתנהלים מול הרשויות, אנחנו הולכים בדרכו, ומי שמעוות אותו הם הנציגים הללו שהולכים עם ראש בקיר ולא מפנימים שהשתנה השלטון ומה שהיה פעם שייך לפעם, ויש ראש עיר חדש שעוזר ומסייע לכל מי שרק מגיע ופונה אליו, אנחנו נמשיך בשלנו והם בשלהם, אנחנו לא זקוקים להם יותר". אמר אחד הרבנים ששוחח בשיחת טלפון עם כתב 'בחדרי חרדים'.

פתח תקווה ישיבת חברון רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד