י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסע האלפים יצא לדרך

ראש חודש כסלו במרוקו: אלפים יגיעו עם הרב פינטו למסע

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו שלח לתלמידיו מכתב "כל אדם שמגיע למרוקו שינהג במנהגים של שובה ישראל". כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' לקראת המסע ההיסטורי

ראש חודש כסלו במרוקו: אלפים יגיעו עם הרב פינטו למסע
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו צילום: מוטי גרין

היערכות שיא במרוקו לקראת מסע היסטורי "מסע האלפים" בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו בראש חודש כסלו. 

מדובר במסע של הכתרת רבני הקהילות של ישיבת 'שובה ישראל' בכל העולם המשמשים כרבנים בכל המקומות, במרכזו הכתרת הרבנים שיכהנו במרוקו. 

המסע יכלול הכנסת ספר תורה בציונו של רבי חיים פינטו הגדול הטמון באסווירה שבמרוקו וכן תפילה בציון רבי חיים פינטו הקטן הטמון בקזבלנקה. 

למסע ימריאו אלפי איש מכל העולם שיגיעו מסוף השבוע לשבת קודש במחיצת גאב"ד מרוקו בקזבלנקה.

מדובר באלפי איש שיגיעו הן מארה"ב ואירופה וכן מישראל למסע תפילות שימשך מיום חמישי ועד יום שישי והמעמד הגדול של הכתרת  הרבנים.

יציין כי זו הפעם הראשונה שכמות כה גדולה של ישראלים ישהו בבת אחת ברחבי המדינה שבאופן רשמי אין לישראל יחסים עמה. מה שמוכיח על היחסים הנרקמים בין המדינות מתחת לפני השטח בחסותו ותיווכו של גאב"ד מרוקו.

במכתב ששלח הגר"י פינטו לתלמידיו לקראת המסע ההיסטורי הוא כותב כי "הימים האלו אנו מרגישים בנפש התעלות עצומה ורוממות הנפש ודבקות עצומה בהקב"ה.

"ההתאספות הקדושה הראשונה פה במרוקו על הציון של מור זקננו רבנו חיים פינטו הגדול והקטן וההכנסת ספר תורה, הדבקות הזאת בקב"ה תפתח שערי שמיים לכלל ולפרט, אור ושפע עצום ירדו ממרום זריזים מקדימים ואיש לרעהו יאמר חזק".

גאב"ד מרוקו וראש ישיבת 'שובה ישראל' מבקש מתלמידיו "בבקשה כל אדם שמגיע יקפיד בימים אלו בהנהגות ובמנהגים של הקהילה הקדושה ויזכה אחרים לילך בדרך הקדושה הזאת שבה יראה אור".

הסמל שיצא לקראת המסע הגדול

הרב יאשיהו פינטו מרוקו גאב"ד מרוקו ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד