י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צריך לעשות 'הטבת חלום'

גפני נגד בג"צ ולהגנת דרעי: "כשמדובר בשר חרדי יש פתאום ניגוד עניינים"

לאחר ששופטי בג"צ נתנו לרה"ע טבריה הארכת זמן נוספת של שבועיים על כסאו וביקרו דווקא את השר דרעי שלדבריהם נמצא בניגוד עניינים והציעו להעביר את ההחלטה בעניין לשר אחר, ח"כ גפני יוצא למתקפה נגד בג"צ: "מי שעוד תלה תקוות בבג"צ, מוטב שיעשה מהר הטבת חלום"

גפני נגד בג"צ ולהגנת דרעי: "כשמדובר בשר חרדי יש פתאום ניגוד עניינים"
דרעי/רון קובי/גפני צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מתייחס להחלטת בית המשפט העליון בעניין ראש העיר טבריה רון קובי: "בג"צ לא מנסה להסתיר את כוונותיו, אפילו הצגה כלפי חוץ הוא לא עושה. מדובר בראש עיר שלא מצליח להעביר תקציב עירוני וממוטט את העיר טבריה על תושביה, ובית המשפט בסחבת בלתי מובנת דוחה את החלטתו ומשנה פעם אחר פעם את הרכב השופטים ולא מאפשר לערוך לו שימוע כשברור לחלוטין שהסיבה היא מכיוון שהוא נלחם נגד היהדות ונגד הציבור הדתי. אם זה היה להיפך אין ספק שבית המשפט היה פוסק מיד לערוך לו שימוע".

גפני גם מגבה את יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי ואומר כי "אין גם ספק שכאשר מדובר בשר חרדי יש פתאום ניגוד עניינים, כאילו שלשרים בממשלה אין עמדה ציבורית ומקצועית, רק בגלל שהשר הממונה עליו חרדי יש ניגוד עניינים. מי שעוד תלה תקוות בבית המשפט שינהג בשיוויון וביושר, מוטב שיעשה מהר הטבת חלום", כך יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני.

כזכור, שופטי בג"צ דנו היום (ראשון) בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי, במטרה למנוע משרד הפנים אריה דרעי ומנכ"ל המשרד מוטי כהן את זימונו לשימוע לקראת פיטוריו.

בתום הדיון, בג"צ הוציא צו על תנאי המורה לשר הפנים אריה דרעי לנמק מדוע לא ימנה ועדה ממונה לעיריית טבריה, במקום להדיח מתפקידו את ראש העיר רון קובי שכשל שוב ושוב בהעברת תקציב העירייה.

"כאן אדוני נתן תשובה להצעה שהיתה בסיבוב הראשון, של וועדה ממונה שאתם אומרים שלא רוצים לנתק בגלל מאזן האימה. ולו למראית עין, האם לא רצוי שיועבר לשר אחר?" שאל השופט יצחק עמית. השופט ג'ורג' קרא הוסיף ושאל "הרי ההתכתשות פה החלה לפני הבחירות, ההתבטאויות של העותר הן מלפני הבחירות של העירייה. אדוני אומר שהוא מייחס לו כי הוא ידע שמתישהו שר הפנים יזמן אותו לאירוע וכך יפסול אותו. לא הצלחתי להבין את הטיעון הזה".

עו"ד יונתן ברמן הייצג את משרד הפנים השיב כי תקופת הבחירות נמשכת תקופה ארוכה מאוד. "החשש מפני מועצה לאומתית איני חושב שלא היה בקלפים, בהחלט היה ניתן, זה לא אאוט אוף דה בלו, אנו חושבים שהתוצאה של קביעה שפה יש ניגוד עניינים, איני מחלק ציונים בעבר אך השלכה זו בהחלט יכולה להפוך את אסרף לקרדום לחפור בו, להוסיף דלק למדורה ואז לקבל החלטה על ידי גורם שאינך מעוניין שיקבל את ההחלטה. הדבר יוצר השלכות רוחב".

רון קובי בעצמו, אמר לשופטים יצחק עמית, ג'ורג' קרא ויעל וילנר, כי "בית המשפט בפתח הדיון הקודם התייחס לבג"ץ הראשון, שם התקבלה העובדה שיש ניגוד עניינים גם מוסדי וגם אישי". השופט עמית העיר לו "זו הצגה לא נכונה של הדברים. אין פסק דין כזה ואין אמירה כזאת לפסק דין. נקודה". לדברי רון קובי, "ניגוד העניינים החל לפני הבחירות לרשות המקומית. חשוב לי להגיד שיש נקודה מעניינת ואתייחס אליה. ככל שהיה ניגוד עניינים, אני נזכרתי בזה רק עכשיו, אני הייתי מקבל שיחות ממנהל המחוז, למה אתה מתבטא ככה על השר? התייחסתי לדברים קונקרטית ולא נכנסתי לעובי הקורה ולכן חשוב לי להגיד את זה. ניגוד העניינים תמיד צף עם הרבה מסרים מאחורי הקלעים".

לשאלת השופטת וילנר, מהו בדיוק ניגוד העניינים, השיב רון קובי "השר דרעי לקח את טבריה כהובי שלו, זו דעתי, ראש העיר הקודם היה בובה על חוטים. את העירייה ניהלו אנשי ש"ס בהרבה עניינים וכולם יודעים את זה וזה פורסם. היום זה נחקר בלהב, השר, עד היום אם יש שימוע למחרת אני לא ראש עיר טבריה. כל האנשים שלו.." השופטת קטעה את דבריו וביקשה לברר על אילו ביטויים מדובר. "נאמר והוקלט "קובי הטרול" אמר רון.

השופטת יעל וילנר אמרה כי ההתבטאות של דרעי על קובי כי הוא "טרול", הינה "אמירה אומללה". לקראת תום הדיון, אמר השופט עמית "אנו עוד לא קובעים מסמרות אך תנסו לבדוק מה מצבכם ביום ראשון בעוד שבועיים" וקבע דיון במועד זה. רון קובי ביקש לקבל ארכה, "מכיוון שאני נמצא על התפר בין סיום התפקיד כממלא מקום", אך השופט עמית סירב ואמר "אדוני העותר לא ניסח את הדברים שלו בצורה מסודרת".

משה גפני אריה דרעי רון קובי בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד