י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ימי הכרעה בפוליטיקה

חשש בסיעות החרדיות: התקרבות בין נתניהו לליברמן "קיימו שיחה טובה"

האם הלחץ של הרגע האחרון יופעל על החרדים? לאחר שנהנו מסתר כנפיו של ראש הממשלה כמי שעומד בראש בלוק הימין והצהיר כי לא יזנח אותם בשום במצב, הערב נראה כי חלה התקרבות מסוימת בינו לבין ליברמן שהצהיר כי לא יישב עם החרדים, ובלית ברירה הם יאלצו להתפשר 

חשש בסיעות החרדיות: התקרבות בין נתניהו לליברמן "קיימו שיחה טובה"
בנימין נתניהו עם אביגדור ליברמן צילום: Amos Ben Gershom/GPO

חשש רב בקרב ראשי הסיעות החרדיות, לאחר שהערב (ראשון) חלה התקדמות בין ראש הממשלה ויושב ראש 'הליכוד' בנימין נתניהו לאחר שנועד לפגישה נוספת עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לפגישה שעסקה במצב הפוליטי.

בהודעה משותפת שיצאה מטעם סיעות 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו', בסיום הפגישה שארכה כשעה, נכתב כי "הפגישה ארכה כשעה. הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות, לעומת ההודעות שיצאו לאחר הפגישות הקודמות שבסיומן נאמר כי לא הושגה פריצת דרך בין ליברמן לנתניהו.

בנוסף, הצדדים קבעו להיפגש שוב כדי להמשיך את הדיונים, כאשר מיד לאחר פגישת השניים הגיע ראש הממשלה לכנס החירום שיזמו בליכוד בגני התערוכה, ובנאום שנשא הוא מיקד את המתקפה כלפי ראשי 'כחול לבן' וראשי 'הרשימה המשותפות', אולם נמנע מלהזכיר את שמו של אביגדור ליברמן.

באם אכן חלה התקדמות בין נתניהו וליברמן והם בדרך להקמת ממשלת ימין צרה, הלחץ יעבור בשעות הספורות שיוותרו למגרש של החרדים, כשבליכוד ידרשו מהם להתגמש בחלק מנושאי הדת, כאשר חוק הגיוס, חוק המרכולים היה לשיח בבחירות ולדרישות של ליברמן לאורך השנה החולפת כתנאי להצטרפות לממשלה.

ליברמן התייחס הערב במהלך נאום בכנס בתל אביב שעסק בנושא דת ומדינה ואמר: "זה שראש הממשלה נתניהו לא תקף אותי זה כבר טוב. הפגישה איתו היתה עניינית ומחר ניפגש שוב. לא הגענו לנושאי דת ומדינה".

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד