י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ג'ונסון שיגר תגובה חמה

הרצוג פנה למנהיגי אירופה: "שימרו על היהודים"

"הבטיחות של עם ישראל היא בראש סדר העדיפויות של ממשלת בריטניה", כך ראש ממשלת בריטניה במכתב ששיגר ליו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג שפנה אליו מבין 30 מנהיגים באירופה, בבקשה שיגנו על היהודים החיים במדינותיהם

הרצוג פנה למנהיגי אירופה: "שימרו על היהודים"
חרדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, מי שהיה בעבר יו"ר מפלגת 'העבודה', פנה ל-30 מנהיגי אירופה בדרישה להגן על היהודים במדינותיהם. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון השיב להרצוג במכתב, בו הוא מכיר באנטישמיות הגואה בארצו, ובצורך להילחם בה.

"ברצוני לנצל הזדמנות זו כדי להביע את תמיכתי מכל הלב לכל הקהילות היהודיות בבריטניה ובעולם. תהיו סמוכים ובטוחים בתמיכתי הנחרצת בכל תחומי החיים היהודיים", הצהיר ג'ונסון. "אני מסכים לחלוטין שאנחנו צריכים לעשות יותר כדי לבטל את זה, ולהגן טוב יותר על החברים והשכנים היהודים שלנו. הבטיחות של עם ישראל היא בראש סדר העדיפויות של ממשלת בריטניה".

ג'ונסון המשיך והתווה את הצעדים שממשלתו נוקטת בכדי למגר את האנטישמיות ולהבטיח את שלומם של קהילות יהודיות בבריטניה: "הממשלה הכפילה לאחרונה את ההוצאות על ביטחון למקומות תפילה (בתי כנסת) לסכום של 1.6 מיליון ליש"ט, וממשיכה להשקיע ביוזמות להבנה וסובלנות באמצעות חינוך ומעורבות קהילתית". ג'ונסון בירך את לורד מאן, יועץ חדש שהוא מינה למאבק באנטישמיות, מאן הוא חבר פרלמנט לשעבר במפלגת העבודה, שמוביל את ועדת החקירה הפרלמנטרית הדו-מפלגתית באנטישמיות ופרש מפלגת הלייבור על רקע אנטישמיות.

"אני שמח שהמשטרה ממשיכה לקיים יחסים חזקים וחיוביים עם ארגון השמירה היהודי, (CST), ופועלת מקרוב כדי להבטיח שקהילות ברחבי בריטניה יוכלו להתאסף, ולחגוג בשלום", המשיך ג'ונסון.

יו"ר הסוכנות, יצחק הרצוג, אמר בתגובה למכתב ראש ממשלת בריטניה: "יש לאמץ את הצהרת בוריס ג'ונסון על ידי מפלגות ומנהיגים פוליטיים ברחבי העולם. עליהם לעקוב אחר הדוגמא שקבע להילחם באנטישמיות. זה נכון במיוחד לנוכח הדאגה העמוקה מהגידול באנטישמיות ברחבי העולם ובמיוחד באירופה ובתוך חלקים מסוימים מהנוף הפוליטי הבריטי".

יצחק הרצוג בוריס ג'ונסון אנטישמיות באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד