י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

בצל ההתקדמות עם ליברמן: הסיעות הדתיות מתאגדות למאבק על חילולי השבת

ממסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי הסיעות החרדיות והדתיות בכנסת, מלבד 'הימין החדש', מתאגדות למאבק נגד פרצת חילול השבת בערי ישראל, זאת באמצעות מנופי לחץ שונים על ראשי הערים ועידוד העסקים השומרים על כבוד השבת בקרב הציבור הישראלי • פרסום ראשון

בצל ההתקדמות עם ליברמן: הסיעות הדתיות מתאגדות למאבק על חילולי השבת
יעקב ליצמן/בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בצל ההתקדמות הפוליטית אל מול יו"ר 'ישראל ביתנו', כשבליכוד כבר מעלים אפשרות כי בסיעות החרדיות יאלצו להתפשר בחלק מדרישותיהם ובהם גם נושא תחבורה הציבורית בשבת שהיו לשיח פוליטי לאורך מערכת הבחירות - הסיעות הדתיות מתאגדות למאבק כנגד חילולי השבת במרחב הציבורי.

במסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' שהוכן על ידי חברי השדולה למען השבת שהתכנסה בשבוע שעבר ודבר כינוסה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בו הם מתכננים את המשך הצעדים כדי למנוע את המשך חילול השבת.

על פי המסמך שמתפרסם כאן לראשונה, מוצע למצוא תקציבים וכלים כדי להסביר את החשיבות של השבת, לצד החזקת הקשר הרציף כמו גם לחזק את הנציגים המקומיים ו"לתת להם גב פוליטי", נכתב.

בנוסף, נשקלת אפשרות של חקיקה, כאשר הסמכות עברה לאחרונה לרשויות המקומיות, כשבמסמך נכתב "נבחן את המציאות בו המנדט לשמירת השבת הפכה למנדט של המדיניות המקומיות במקום מדניות ארצית - לאומית של הכנסת ושל הממשלה", כשהם יבדקו איך ניתן להשפיע על כך בחקיקה.

בנוסף, סוכם כי כלל הנציגים של השדולה שבהם נציגים מכל הסיעות הדתיות, מלבד 'הימין החדש', כאשר כולם ידרשו בהסכמים הקואליציוניים למנות נציג מטעם הרבנות הראשית כחבר בוועדה העוסקת במתן אישורי עבודה בשבת ובהם גם העבודות ברכבת ישראל שהובילו לא אחת למשברים פוליטיים בכנסת ה-20.

כמו כן מוצע במסמך להפעיל "מנופים פוליטיים" כהגדרתם, דהיינו לחץ פוליטי על "ראשי ערים המובילים חילול שבת בעירם", שהם יתקלו בכעין חרם מול משרדי הממשלה, חברי כנסת וראשי וועדות, בהם פעילים ראשי הערים הללו.

במסגרת ההסברה מציעים חברי השדולה לפעול לכך שיחזקו את העסקים השומרים על השבת ולעודד את הציבור לקנות ולרכוש מוצרים ממפעלים ומחנויות השומרות שבת,יתר על אלו שמחללים אותה בפרהסיה. כאשר השדולה צפויה להתכנס שוב ביום שני הקרוב לדיון נוסף.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד