כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

טרגדיה ב'בין הזמנים': הבחור פנחס אליהו מרקובסקי מירושלים טבע למוות

'בין הזמנים' גובה קרבנות: פנחס אליהו מרקובסקי ז"ל, בחור ישיבה בן 15 מירושלים, שיצא לטיול עם חבריו ברמת הגולן, טבע למוות בבריכות המשקפיים שבנחל הזוויתן • לאחר נסיונות החייאה ממושכים נקבע מותו • הלוויתו התקיימה בירושלים

המנוח מוכנס לאמבולנס זק"א לאחר החילוץ
המנוח מוכנס לאמבולנס זק"א לאחר החילוץ

בשעה 13:31 נמסר למד"א מרחב ירדן על נער כבן 15 שנמשה מהמים, לאחר שטבע בבריכות המשקפיים בנחל הזוויתן שברמת הגולן.

מדיווח ראשוני של צוותי מד"א ו'איחוד הצלה' שהוזעקו למקום, עלה כי מתבצעת החייאה על הנער, לאחר שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה.

מסוק של יחידה 669 הוזנק בכדי לפנותו לבית החולים במהירות. למרבה הצער, לאחר מאמצי החייאה ממושכים של חובשי איחוד הצלה ופראמדיקים של מד"א, רופא מיחידת 669 קבע את מותו.

הטובע הוא פנחס אליהו מרקובסקי, תלמיד ישיבת 'נתיבות יעקב', תושב שכונת רמות ד' בירושלים, בן למשפחה בת 14 נפשות, שהגיע לטיול במקום עם חבריו. טרם ידועות נסיבות הטביעה.

הלוויתו התקיימה ירושלים בשעה 20:00 מבית החיים להר המנוחות.

פרמדיק של מד"א, רענן חכם, סיפר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', כי מדובר בבחור בן 15 שהגיע לטייל בנחל זוויתן ברמת הגולן. מסיבה שאינה ברורה נפל הבחור למים ואיבד את הכרתו.

צוותי מד"א בסיוע יחידת חילוץ גולן נכנסו באמצעות רכבי 4X4 והגיעו לפצוע. "במשך כשעה ביצעונו בו פעולות החייאה מצילות חיים, אך לצערינו רופא מיחידת 669 קבע את מותו", הוא אומר בכאב. "לא מדובר במקרה ראשון, לא שני ולצערי גם לא אחרון. ההורים חייבים לשמור ולפקח על בני משפחותיהם בכל אמצעי הזהירות, כדי לסיים את הטיולים ללא נפגעים בנפש".

יוסי זליקוביץ, מתנדב זק"א צפון, סיפר: "הבחור היה בטיול עם חברים בליווי מבוגר אב של אחד החברים. במהלך טיול בנחל זוויתן ברמת הגולן חבריו ראו שחברם לא נמצא, צוותים של יחידת חילוץ גולן וזק"א הוקפצו למקום. מטיילים שהיו במקום התחילו לטפל בבחור ובהחייאה מלאה במקביל הוזנק מסוק חילוץ צבאי 669. רופא ומחלץ צבאי שגלשו מהמסוק נאלצו לאשר את מותו. היה קשה לראות את חבריו בוכים, כאשר ראו שחברם אינו בין החיים ורק דקות קודם לכן טיילו יחד. הרב אנשל פרידמן מפקד זק"א צפון פעל רבות לקבל שחרור לנתיחת הגופה. אמבולנס זק"א מעביר את הנפטר לירושלים להלוויה".

רפ"ק אנשיל פרידמן, רב משטרת ישראל ומפקד זק"א צפון, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לצערי זה האירוע השלישי של מקרה מוות בטביעה במהלך חופשת בין הזמנים האחרון, אני חוזר ופונה למטיילים להקפיד ולשמור על כל כללי הבטיחות בטיולים. זה עניין של חיי אדם. רק אתמול חולץ בחור במצב בינוני ממפל סער ויום לפני כן בחור אחר נפצע קל".

הרב פרידמן פעל מאז פטירת הבחור, להשגת ויתור נתיחה, והעברתו לירושלים לצורך קבורה עוד היום.

במקביל, נמסר על מקרה טביעה של ילד בחוף השקמים, בין קבר רבי מאיר לצומת כינרת. צוותי השיטור הימי יצאו לחיפושים.

לאחר שעה קלה, צוות עם סירה של 'איחוד הצלה' איתר את הילד - ואנשי הצוות משתו אותו מהמים.



נחל זוויתן בין הזמנים רמת הגולן חילוץ טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד