י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שניים אוחזין ב'קיטל' • בויז'ניץ נערכים במתח לגורל על ירושת האדמו"ר

מתח בויז'ניץ: שתי החסידויות נערכות לקראת ההגרלה על פריטי הקודש שהותיר האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל • הפריט הנחשק: ה'קיטל' של ה'אהבת שלום' • עוד בתפריט: הכיפה של ה'אוהב ישראל' והגארטל של הרה"ק מרוז'ין • גם האחיות הרבניות בתמונה • ומי מונה לבצע את הגורל?

האחים האדמו"רים מויז'ניץ.  צילום: יעקב כהן
האחים האדמו"רים מויז'ניץ. צילום: יעקב כהן



מתח רב שורר בימים האחרונים בחצרות חסידות ויז'ניץ. החסידים, שזה עתה סיימו את ימי השלושים על פטירת רבם האדמו"ר בעל 'הישועות משה' זצ"ל, נכנסו לתוך קלחת של שמועות באשר לגורלם של פריטי ה'ירושה' - חפצי היודאיקה שהרבי זצ"ל הותיר.

כידוע, לאחר הסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, נותרו הרבה חפצי קודש בירושה, והם אמורים להתחלק לאחר גורל משותף בין שני האחים האדמו"רים לבית ויז'ניץ. חפצים מסויימים יתחלקו בין האחיות - הרבניות מסקווירא, סאטמאר, בעלזא והרבנית ארסטר.

בערב חג הפסח דווח ב'בחדרי חרדים' על חלוקה מסודרת ומוסכמת של כמה מחפצי הקודש ששימשו את האדמו"רים בחג הפסח. האח הגדול קיבל את קערת הכסף של ה'דמשק אליעזר' וקערית גדולה, ואילו האח הצעיר קיבל את קערת אבי ה'ישועות משה' וכן את הסכו"ם מזהב.

כרע מתקיים משא ומתן בין הצדדים על עריכת ההגרלה, ועדיין לא נקבע מועד קיום הגורל.

המתח הגדול הוא בכל הנוגע ל'קיטל' של האדמו"ר בעל ה'אהבת שלום' זצ"ל, ראש השושלת, שעבר בירושה לבניו אחריו בשושלת בית קאסוב-ויז'ניץ. האדמו"רים נהגו ללבוש אותו בראש השנה, יום כיפור והושענא רבא.

הרב ישראל מילר, האחראי  המוסכם (באמצע)צילום: הרב ישראל מילר, האחראי המוסכם (באמצע)
הרב ישראל מילר, האחראי המוסכם (באמצע)


האחראי על הגורל מוסכם על שני הצדדים

מלבד ה'קיטל' היקר, ישנם עוד חפצים שיתחלקו בגורל: הכסאות של בעל 'אהבת ישראל' וה'אמרי חיים', הכיפה של בעל ה'אוהב ישראל' מאפטא זצ"ל, הגארטל של הרה"ק מרוזין זי"ע, החותן של בעל ה'צמח צדיק' מויז'ניץ, וכן הסידור של בעל ה'צמח צדיק', שהיה שנה בארץ-הקודש ושנה במונסי, אצל אחי האדמו"ר זצ"ל.

בעבר העניק האדמו"ר זצ"ל את קופסת הטאבק של הרה"ק מנעשכיז למקורבו הנגיד הרב חיים משה פלדמן מלונדון.

על ביצוע הגורל מונה הגאון רבי ישראל מילר, ראש כולל חושן משפט בקרית ויז'ניץ, המוסכם על שני הצדדים.

משני הצדדים יהיו נוכחים: הרב בן ציון שטנגר, נאמן ביתו של האדמו"ר מויז'ניץ, והרב יעקב ולצר, נאמן ביתו של האח הצעיר האדמו"ר מויז'ניץ.



האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל עם ה'קיטל' של בעל ה'אהבת שלום'


ירושה ויזניץ אהבת שלום גורל חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד