י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות בממלכה

היהודים נוסעים לישראל וחוזרים שטופי מוח

הקהילה היהודית בבריטניה סוערת לאחר שמתמודד לפרלמנט הבריטי - חבר מפלגת 'הלייבור' אמר כי צעירים יהודים מבריטניה שיוצאים לישראל, חוזרים משם "קיצוניים שטופי מוח"

היהודים נוסעים לישראל וחוזרים שטופי מוח
קורבין צילום: רויטרס

כמו כאן, גם בבריטניה מוציאים מהארכיונים דברים שאמרו בעבר מתמודדים לפרלמנט. אחד מהם המשתייך למפלגת העבודה הבריטית, מפלגה בעלת יו"ר אנטישמי וחבורה דומה שסובבת אותו.

הבחירות הקרובות בבריטניה ב-12 לחודש הבא, יקבעו האם אנטישמי ותומך חמאס, שכינה את חיזבאללה "אחים שלי" יבחר לראשות הממשלה.

הפעם כוכב השערורייה הוא המועמד אנטישמי שמתמודד על מושב בפרלמנט הבריטי במחוז צפון מזרח לידס והוא מואשם ב"אנטישמיות דוחה" לאחר שטען ב-2014 אחרי מבצע צוק איתן, כי יהודי בריטניה נוסעים לישראל וחוזרים כ"קיצוניים שטופי מוח".

בנאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי בבריסל לפני 5 שנים אמר אמג'אד באשיר, חבר בפרלמנט האירופי לשעבר כי "גברים צעירים מאנגליה יוצאים כצעירים הגונים לישראל, אבל חוזרים כקיצוניים, כאנשים שטופי מוח, יש משהו מאוד מוזר ושגוי שקורה בישראל."

באשיר מועמד לייצג את צפון מזרח לידס בבחירות הקרובות בבריטניה ב -12 בדצמבר.

בצפון מזרח לידס יש אוכלוסייה יהודית גדולה, ורבים מהם זועמים על ג'רמי קורבין יו"ר מפלגת העבודה הבריטית, שם מתמודד באשיר, עקב דעותיו הפרו-פלסטיניות.

באשיר - מסעדן שהיגר ליורקשייר מפקיסטן בילדותו - אמר עוד כי "בכל מה שקשור לשטיפת מוח של הרבנים והפוליטיקאים - אני יכול להעיד על כך."

הוא אמר כי מוסלמים מקצינים ומצטרפים לקבוצות כמו דאעש בגלל "תמונות המראות את סבלם של אנשים בעזה, דאעש לא מייצג מוסלמים, אבל הם מקצינים כשהם רואים תמונות שהצגתי כאן, זה לא נכון, יש דרכים אחרות להתמודד עם זה, אבל אתה לא יכול שלא לחשוב מדוע הם הופכים לקיצונים?"

הבחירות בפתח ובאשיר לא רוצה להרגיז את המצביעים במחוז בו הוא מתמודד, הוא נתן הצהרה היום לאתר "ג'ואיש כרוניקל". ואמר כי הוא מתחרט עמוקות על ההערות שהשמיע סביב שטיפת המוח. "זה נשאב מחוויה אישית, אך זה היה שגוי לחלוטין ואני מתנצל ללא סייג על כך".

"תמיד הייתי תומך חזק בפתרון שתי מדינות בין ישראל לפלסטין, כדי שנוכל סוף סוף לשים סוף לסכסוך הזה ולשפיכות הדם והכאב שהוא גרם לשני הצדדים".

בריטניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד