י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'ראיון בלעדי'? • ויכוח בין 'משפחה' ומקורבי פולארד

עיתון 'משפחה' פרסם "ראיון בלעדי" עם יונתן פולארד • אלא שהמטה הרשמי של פולארד מיהר לפרסם הכחשה וטען: מדובר בשיחה ישנה ולא מדוייקת • ומה מגיבים ב'משפחה'?

שער מגזין 'משפחה'
שער מגזין 'משפחה'

האם עיתון 'משפחה' קיים ראיון עם יהונתן פולארד?

במגזין של העיתון שהופיע הבוקר (ה) מתפרסם "ראיון בלעדי" עם המרגל היהודי המפורסם, הכלוא בכלא האמריקני כבר 26 שנה.

הראיון מוצג בשער המגזין תחת הכותרת "אל תשכחו אותי", ובכותרת המשנה נכתב: "בראיון שהתנהל תחת עיניהם הבוחנות של סוכני ה-FBI חשף יהונתן פולארד פרטים מרעישים על 26 השנים בכלא בטנר".

בהמשך כותרת המשנה מובאים ציטוטים מפיו: "על ליל המעצר: הגעתי לשגרירות חשבתי שאני במקום מבטחים ואז התקבלה הוראה מהארץ: לזרוק אותו מהשגרירות. על התחושות: התקוממתי, חשתי נבגד. אמרתי לעצמי, יהונתן אתה חייל. חייל צריך למלא פקודות".

במהלך השיחה מדבר פולארד בגלוי לב על נושאים שונים, בין היתר גם על השנים הארוכות והתנאים בכלא, הסבל הבריאותי, מחיר השחרור, העתיד ועוד שלל נושאים.

כבר אתמול, בדף הפייסבוק הרשמי של יהונתן פולארד, הנקרא "פולארד - גם לי אכפת", פורסמה הבהרה: "בנוגע לכתבה בעיתון משפחה: מדובר בציטוטים לא נכונים מתוך ביקור אצל יהונתן לפני 4 שנים ודווח בזמנו בתקשורת, לא מדובר בביקור שהתקיים לאחרונה. יתירה מזאת - יהונתן לא קיבל לאחרונה ביקורים בשל אשפוזו ואף לאחר החזרתו לכלא הוא עדיין איננו מקבל ביקורים בשל מצבו הרפואי", לשון הדברים.

מתברר כי ביקורו של חגי לובר בכלא נערך לפני ארבע שנים, ולא התקיים במתכונת של ראיון עיתונאי, כפי שנכתב בתגובות הבאות על ידי מפעילי דף הפייסבוק הרשמי של המרגל היהודי.

מעיתון 'משפחה' נמסר בתגובה: "הראיון המתפרסם בסוף השבוע במגזין 'משפחה' אכן נערך בכלא בטנר שבצפון קרוליינה, והתיאורים, כמו גם הציטוטים המובאים בו מפיו של יהונתן פולארד עצמו, מדויקים ונאמנים למקור - כפי שתועדו על ידי לובר סמוך למועד הראיון. העיתון לא הציג בפני הקוראים או בפני כל גורם אחר מצג שווא כאילו הראיון נערך בתקופה האחרונה,

"יש לציין כי מדובר בראיון הראשון שפורסם אי פעם עם האסיר יהונתן פולארד בכלי תקשורת כלשהו. ליבת הראיון עוסקת בסיפור התפיסה של יהונתן פולארד שהתרחש לפני שנים רבות ועל כן הדברים שנאמרו אקטואלים, רלוונטים ובעלי ערך עיתונאי והיסטורי רב".

בשיחה עם אריה ארליך, סגן עורך העיתון, הוא מודה כי אכן מדובר בשיחה שהתקיימה לפני ארבע שנים עם חגי לובר. והיא באמת לא התקיימה לצורך ראיון עיתונאי. לדבריו, גם 'משפחה' לא הציגו זאת כראיון לעיתון. אלא שלובר מעולם לא פרסם את הדברים ואכן הם פרסמוהו לראשונה.

אגב, אין זה הראיון הראשון שפורסם אי פעם עם האסיר. ראיונות עיתונאיים עמו כבר פורסמו מספר פעמים.
עיתון משפחה חגי לובר יהונתן פולארד פייסבוק אסתר פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד