י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדים זועמים

"הפסיקו להטיף לנו להתפשר בעיקרי הדת"

בישיבת חברי בלוק הימין יחד עם ראש הממשלה, ראשי הסיעות החרדיות בכנסת זועמים על הקריאות לעברם מאז הבוקר להתפשר בנושאי דת עבור אביגדור ליברמן "קיבלנו היום הרבה הטפות מוסר שאנחנו צריכים להתגמש"

"הפסיקו להטיף לנו להתפשר בעיקרי הדת"
החרדים בישיבת הבלוק צילום: הדס פרוש, פלאש90

במהלך ישיבת הבלוק ולאור הדיווחים כי חלה התקדמות בין 'הליכוד' 'לישראל ביתנו' בשיחה שהתקיימה אמש (ראשון) בין אביגדור ליברמן לבנימין נתניהו, מה שהעביר את המפתח להקמת ממשלה לידי הסיעות החרדיות וכבר מהבוקר נשמעות קריאות כי על החרדים להתפשר בנושאי הדת כדי לאפשר את כניסתו של אביגדור ליברמן לממשלה.

סגן השר יעקב ליצמן אמר בדבריו אל מול כל חברי הבלוק: "אנחנו נאמנים לליכוד ונתניהו, כל מה שהוא ביקש מאיתנו לכל אורך הדרך אנחנו קיימנו הכל". ליצמן מציין כי "קיבלנו היום הרבה הטפות מוסר שאנחנו צריכים להתגמש".

"תארו לכם" הדגים ליצמן "אני אומר לכם בליכוד אתם רוצים רמת הגולן, בקעת הירדן - אם היינו באים אליכם בדרישה תתגמשו באחד מהם".

"איך אתם רוצים שנתגמש בדברים היסודיים שאצלנו זה יסוד שבעיקר היהדות?" תהה בזעם סגן השר שהבהיר, כי "לכן אני אומר את זה לראש הממשלה שימשיך לנהל את זה הוא בהידברות איתנו כל הזמן".

השר אריה דרעי התייחס בדבריו להסכם שנחתם בין כחול לבן וישראל ביתנו ואמר "התוודעתי שיש איזה סיכום על מתווה של דת ומדינה בין ליברמן לכחול לבן. זה חיסולו המוחלט והטוטאלי של הסטטוס קוו. אני רוצה לספר שכחול לבן היו מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום לנו כולל שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו והכל כדי להקים איתם ממשלה, לכן ההסכם הזה הוא מהלך ציני".

ח"כ משה גפני אמר בדבריו, כי "לא אהבנו את הדיבורים על פשרות בענייני דת ומדינה - אנחנו לא רוצים שיגידו לנו להתפשר, אנחנו נגיד לאחרים להתפשר - לא צריך להגיב לנו. אנחנו עושים הכל על מנת שמדינת ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית".

יעקב ליצמן אריה דרעי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד